محمدرضا مرتضوی گفت: نان بی صاحب است و وزارت جهاد کشاورزی به نان این کشور آسیب زده است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، سید محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران و رییس هیات مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی در گفت وگویی تصویری با اعتماد آنلاین  درباره وضعیت کارگران گفت: کارفرما هرساله 30 درصد به حقوق کارگر اضافه می‌کند، اما بی‌نظمی و الیگارشی مالی سالانه 50 درصد از جیب کارگران برمی‌دارد.

اوگفت: من وضعیت کارگر را خیلی بد می دانم و غافل شدن از قشر زحمتکش و کارگر را گناه نابخشودنی می دانم.

این اظهارات از سوی مرتضوی در حالی بیان می شود که وی در سخنرانی پرشور انتخاباتی در اردیبهشت ماه  سال 1396 در گردهمایی صنعتگران و مهندسان و در حمایت از حسن روحانی  از مردم خواسته بود که برای بهبود زندگی کارگران به حسن روحانی رای دهند.

وی همچنین در خصوص وضعیت گندم، آرد و نان گفت: نان بی صاحب است و وزارت جهاد کشاورزی به نان این کشور آسیب زده است.
مرتضوی افزود: من کاری به گرانی و ارزانی نان ندارم بلکه معتقدم نان را خراب کرده اند و به نظر من نان کیلیویی 3 هزار تومان درایران درمقایسه با سایر کشورها همچنان ارزان است.
رییس هیات مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی تصریح کرد: این در حالی است که دولت سالانه 14 هزار میلیارد تومان یارانه به نان می دهد که قیمت نان سرو سامان بگیرد در حالی که نان بربری را از هزار تومان تا 2500 تومان به مردم می فروشند.
وی افزود: من خیلی حرف  برای گفتن دارم ولی  می ترسم دوستانم در وزارت جهاد کشاورزی فکر کنند حالا که موضعشان کمی تضعیف شده دارم سوء استفاده می کنم ولی ما معمولا لگد به مرده نمی زنیم و تو مرام ما نیست و امروز در این خصوص حرف نمی زنم ولی خیلی حرف برای گفتن دارم.
این اظهارات نیز در حالی از سوی رییس هیات مدیره کانون صنایع غذایی به گوش می رسد که کاوه زرگران دبیر کل کانون صنایع غذایی بارها از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و به ویژه محمود حجتی در دولت یازدهم دفاع کرده بود. وی در یکیاز اظهارات خود به ایران گفته بود: خودکفایی در گندم  امتیاز و شاخص ویژه مدیریت حجتی است و او دوباره توانست پس از سال‌ها خودکفایی گندم را رقم بزند. وی تأکید کرد: حجتی در اغلب حوزه‌های تولیدی موفق عمل کرده و این عملکرد او جلوی خروج ارز را از کشور  گرفت.
همچنین کانون صنایع غذایی چندی پیش و یکروز قبل از اخذ رای اعتماد کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی از مجلس  در بیانیه ای از وی حمایت کرده بود.
 

به گزارش اعتماد آنلاین بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

 

وضعیت قشر کارگر بسیار بد است
 

غفلت از قشر زحمتکش گناهی نابخشودنی است
 

وقتی زندگی معلمان زیر خط فقر باشد نمی‌توان از توسعه حرف زد
 

یک مهدکودک مگر دانشگاه آکسفورد است که ماهی 2 میلیون تومان می‌گیرد؟
 

مثل روز برایم روشن است که روزی مردم می‌ریزند و باستی هیلز را می‌گیرند. 
 

نان بی‌صاحب است
 

وزارت کشاورزی به نان این کشور آسیب زده است
 

نان در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای جهان ارزان است
 

دولت سالانه برای نان 14 هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهد
 

گفتنی است بر اساس اعلام اعتماد آنلاین قرار بود  فیلم کامل گفت‌وگوی ویدئویی با سیدمحمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران، را روز دوشنبه، 5 خرداد 99، در اعتمادآنلاین منتشر شود اما انتشار فیلم کامل چند ساعت پس از انتشار به دلایل نامعلومی از روی سایت اعتماد آنلاین حذف شد.

کد خبر 7ffb4a7c9dc94dee8f57150d2a5c4267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =