۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
غذا و تغذیه> شما می توانید با پرهیز از خوردن موادغذایی که باعث افزایش کلسترول می شوند، کلسـترول خود را درحالت تعادل ونرمال نگه دارید.

موادغذایی که باعث جلوگیری از افزایش کلسترول می شوند عبارتنــــــــداز: بادام ،عصاره دانه انگور وعصاره برنج قرمز.

عصاره برنج قرمز یکی ازجدیدترین روش های کاهش کلسترول است. مطالعات انجـــــام شده دردانشــــگاه پنسیلوانیا سال 2010 نشان می دهند که این عصاره طبیعی می تواند از افزایش کلسترول جلوگیری نماید. دراین تحقـیقات 60 نفرشرکت کننده وجودداشت که دارای کلسترول بالایی بودند. برای 30 نفرازشرکت کننده ها، یک رژیم غذایی خاص به همراه عــــــصاره برنج قرمز در نظرگرفته شد. شرکت کننده های باقیمانده از یک شبه دارو و رژیم غذایی مشابه استفاده نمودند. بعداز24 هفته مشخـص گردید که افراد مصرف کننده عصاره برنج قرمز،25 تا 35 درصد کاهش درکلســــــترول LDL داشتند.چون این مکمل غذایی طبــــــیعی یک روش جدید محسوب می شود، شما باید قبل ازخوردن آن با پزشک خود مشورت نمایید.

بادام نقش چشمگیری را درکاهش کلســـترول ایفا می نماید. یونانی های قدیم راز آن را می دانستند. درآن زمان، بادام یک آجیل معروف یونانی محسوب می شد. امروزه محقـــــقان متوجه شده اند که بادام نقش موثری را درسالم بودن قلب ایفا می نماید و به همین علت، باید آن را به عنوان یک ماده غذایی اصلی در رژیم غذایی خود گنــــجاند. بادام حاوی چربی اشباع نشده بالایی است و می تواند باعث کاهش LDL یا کلسترول بد، بدون آنکه اختلالی درسطوح HDL یا کلسترول خوب ایجاد نماید، شود. شما می توانید برای شروع از بادام استفاده کنید .

عصاره دانه انگور، یکی دیگر از مواد غـــذایی است که باعث کاهش کلسترول می شود. خود انگور، از هزاران سال پیش به عنوان یک ماده غذایی موثر و مقوی شناخته شده است.انگـــور حاوی مواد شیمیایی خاصی است. این مواد شیمیایی درحقیقت به عنوان آنتی اکسیدان درنظرگرفته می شوند.علاوه برخاصیت کاهش دهندگی کلسترول ، باعث سالم نگه داشتن قلب نیزمی گردند.

تحقیقات انجام شده نشــان می دهند که عصاره دانه انگور، عصاره برنج قرمزو بادام نقش مهمی رادرکاهش کلسترول ایفا می نمایند.

منبع: اکاایران
کد خبر 800c8bc653f74181a5c9a982174e0652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =