مواد غذایی> وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حذف آرد یارانه‌ای نان‌های فانتزی گفت: مصوبه‌ای در این‌باره نداریم و تصمیم جدیدی نگرفته‌ایم؛ دلیلی ندارد تصمیم تازه‌ای در این زمینه گرفته شود.

محمدرضا نعمت‌زاده شب گذشته- شنبه - در حاشیه چهل و ششمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر حذف یارانه‌ آرد نان‌های فانتزی گفت: چنین مصوبه‌ای نداریم و همان مصوبات پیشین در این زمینه اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف ما از آزادپز شدن 20 درصد نانوایی‌ها که مدتی پیش ابلاغ شد، افزایش کیفیت بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم‌چنین با اشاره به بحث صرفه‌جویی ارزی گفت: باید بکوشیم در مرحله‌ نخست، درآمد ارزی کشور را افزایش دهیم که مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان نیز بارها به این موضوع تأکید کردند و توسعه‌ صادرات غیرنفتی مورد توجه قرار گرفته است.

نعمت‌زاده با اشاره به آمار 10 ماهه صادرات غیرنفتی و افزایش میزان آن نسبت به مدت مشابه گفت: واردات صرفا از طریق اعمال تعرفه‌های مناسب و ضوابط فنی امکان‌پذیر است و دولت به تنهایی ورود کالا را منع نمی‌کند، مگر اینکه ماده‌ 102 قانون برنامه‌ پنجم توسعه اصلاح شود که در این ماده بحث واردات مطرح شده است.

وی گفت: واردات کالاهای گروه 10 که کمتر مورد نیاز جامعه است از اول امسال با دو برابر سود بازرگانی وارد شده است. حدود سه درصد واردات از گروه کالایی 10 بود و این موضوع نشان می‌دهد تصمیم‌گیری دولت به‌جا و مناسب بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی دولت و کاهش قیمت نفت، برخی پروژه‌ها متوقف و محدودیت‌هایی ایجاد شده و صادرات نیز در برخی کشورها محدود شده است. بعضی صنعتگران هراس دارند که واردات در آینده افزایش یابد که در این زمینه تصمیماتی گرفتیم و به رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت ارائه کردیم.

نعمت‌زاده افزود: قرار است برخی تعرفه‌ها اصلاح شوند و نظریات اصلاحی پیرامون 1500 تعرفه را در هفته جاری به دولت ارائه خواهیم کرد که امید می‌رود از ابتدای سال آینده اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ ارز برخی کالاها از پارسال با ارز آزاد یا ارز متقاضی وارد می‌شد که امسال به‌ تدریج برخی اقلام را به سمت واردات با ارز آزاد بردیم و پیشنهاداتی نیز به دولت دادیم که باید در این زمینه تصمیم‌گیری شود اما معتقدیم کالاهای مصرفی حداقل باید بر مبنای ارز آزاد وارد شوند و این امر موجب رونق صادرات می‌شود.
کد خبر 8172de04a2ce4976abd4bd00d180594e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =