صنایع غذایی> سکینه عمرانی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در رابطه با رخنه یکی از سرمایه‌داران عربستانی در  بازار روغن ایران ، بیان داشت: حضور یک سرمایه‌‌گذار در یک کشور دیگر در واقع به معنای به دست آوردن یک بازار مصرف برای آن فرد و یا حتی کشورش است، بنابراین اگر قرار است که از حضور سرمایه‌دار در کشور استقبال کنیم باید این دقت را هم داشته باشیم که این سرمایه‌دار کیست و پولی هم که از جیب مردم ما نصیب فرد می‌شود در کجا خرج خواهد شد.

نماینده سمیرم تأکید کرد: اتفاقا مدتی قبل یکی از وزارتخانه‌ها تصمیم داشت تا سهام مکانی خاص را به یک فرد اسرائیلی الاصل واگذار کند، که با مخالفت شدیدی هم از سوی نمایندگان روبه رو شد و این اتفاق شکل نگرفت.

وی ادامه داد: دولت باید در چنین مواردی به خصوص در رابطه با سرمایه‌گذاری‌های اشخاص وهابی و صهیونیستی دقت لازم و نظارت ویژه داشته باشد، درست نیست که بازار مصرف ایران در دست کسانی باشد که دشمن ایران، دین و مذهب ما هستند.

وی اظهار داشت: در کل در دست بودن سهم عمده بازار یک کالای اساسی در اختیار یک شرکت خاص کار اشتباهی است چه برسد به این که سهام عمده آن شرکت در دست سرمایه‌گذاری از ملت دیگر باشد؛ اوضاع زمانی از این هم بدتر می‌شود که این سرمایه‌گذار متعلق به کشوری باشد که با ما تنش‌های زیادی دارد.

نمایندگان حضور سرمایه دار عربستانی در بازار روغن داخلی را پیگیری می‌کنند

عمرانی گفت: ما پیشنهاد می‌دهیم که حجاج حتی سوغات از عربستان هم خرید نکنند تا پولی از کشور ما به جیب آن‌ها نرود، پس چگونه می‌توان چنین موضوع مهم یعنی سرمایه گذاری سرمایه دار عربستانی در ایران را نادیده گرفت.

وی افزود: روغن جز نیازهای پرمصرف بوده و جز کالاهای لوکس که تنها برخی از آن استفاده می کنند، نیست. شاید فردی با آن قدرت مالی برای سرمایه‌گذاری در کشور خودمان وجود نداشته باشد، اما حداقل می‌شد که این سهام را خرد کرده، در بورس ارائه کرد و به افراد جامعه واگذار کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان داشت: حضور یک سرمایه گذار عربستانی در صنعت روغن کشور به معنی تولید ثروت در کشور ما و خروج ثروت به نفع کشوری مانند عربستان است که در نهایت نیز ممکن است به بمبی تبدیل شود که بر روی سر شیعیان مظلوم یمن می ریزد.

وی اضافه داشت: این گونه اقدامات دقیقا با موضوع اقتصاد مقاومتی منافات دارد، اقتصاد مقاومتی دید داخلی دارد و در این نوع نگرش بیش از هر چیز باید به سرمایه‌ها و نیروهای انسانی داخل کشور توجه شود.  

عمرانی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان در این زمینه‌ تذکراتی را به وزیر داده‌اند و بدون شک بعد از این نیز موضوع را پیگیری خواهند کرد.

منبع:نسیم
کد خبر 82a8dfa78d6f4544b269878218beae3c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    حدود 40 درصد بازار دست این برند هست.تصور کنید اگر یک روز تصمیم بگیره مردم ما روعقیم یا مسموم کنه با توجه به اینکه آزمایشهای معمولی امکان تشخیص این مساله رو ندارند چه اتفاقی میافته؟