کشاورزی> مدیر عامل موسسه جهاد استقلال از کاهش قیمت محصولات کشاورزی در قالب برنامه‌ وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: وقتی افزایش بهره وری و کاهش قیمت نهاده های تولید رخ دهد قیمت محصولات کشاورزی نیز کاهش پیدا می‌کند.

محمدرضا شافعی‌نیا درباره بالا بودن هزینه تمام شده تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی و کاهش قیمت نهاده‌های تولید را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند از این طریق ضمن مدیریت بحران آب در کشور، هزینه تولید این محصولات را تا حد ممکن کاهش دهد که در این صورت می‌توان به کاهش قیمت محصولات کشاورزی در آینده امیدوار بود.

وی افزود: وقتی در تولید شیر قیمت نهاده‌های دامی کاهش پیدا می‌کند و از طریق تکنولوژی‌های جدید میزان تولید در یک واحد دامی با مصرف همان میزان علوفه‌ای که در گذشته استفاده می‌شده، افزایش یابد طبیعتا هزینه تولید شیر در کشور کاهش می‌یابد و قیمت شیر و لبنیات نیز باید در راستای آن کاهش یابد.

مدیر عامل موسسه جهاد استقلال در خصوص بحران آب در کشور نیز اظهار کرد: بحران آب یکی از مهمترین مسائل مورد توجه دولت و مسئولان است که با توجه به وضعیت کنونی منابع آبی در کشور، جایی برای توسعه بخش کشاورزی وجود ندارد. یعنی دیگر نمی‌توانیم به فکر توسعه افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی باشیم اما وزارت جهاد کشاورزی درصدد است با مدیریت منابع محدود آب در اختیار بخش کشاورزی، بتواند بهره وری تولید را در بخش‌های مختلف افزایش دهد که این برنامه نیز خود نوعی توسعه محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا
کد خبر 83144c0740e64965bef4f5766b6d8b4f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =