کشاورزی> معاون وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه ممکن است اجازه واردات شکرخام داده شود، گفت: این موضوع هنوز قطعی نشده، ولی در صورت اطمینان از عدم توزیع داخلی و صادرات مجدد؛ پس از فرآوری ممکن است مجوز واردات داده شود.

عباس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است مجوزی برای واردات و صادرات مجدد شکر داده شود، گفت: شکر خام در صورتی که به قصد صادرات مجدد وارد کشور شود، ممکن است اجازه واردات داده شود.

وی افزود: هنوز مصوبه‌ای پیرامون این موضوع صادر نشده، ولی در صورت صدور مصوبه قرار است که شکرخام وارد و پس از فرآوری با استفاده از ظرفیت کارخانه‌های داخلی به برخی کشورها مثل عراق و افغانستان صادر شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در صورت تصویب ستاد تنظیم بازار و اطمینان از عدم توزیع داخلی ممکن است مجوز واردات شکر داده شود.

کشاورز تصریح کرد: شرط وزارت جهاد کشاورزی برای واردات شکرخام این است که شکر در داخل توزیع نشود و رسوب نکند؛ اما تاکنون این موضوع به دلیل عدم اطمینان، قطعی نشده است.

وی افزود: تعدادی کارخانه قند و شکر در کشور وجود دارند که این کارخانه‌ها می‌توانند با واردات شکرخام و فرآوری آن، اشتغال و درآمدزایی کنند.

کشاورز اظهار داشت: با توجه به عدم تعرفه صادراتی برخی کشورها، واردات و صادرات مجدد شکرخام می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند.

منبع:فارس
کد خبر 83641dc659424f61b7e9813072bf1a42

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =