رییس کنفدراسیون صادرات با بیان این که نباید در جوهای کاذب قرار گرفت، گفت: قیمت کیوی با حضور هیات تجاری روسیه و تامین برای صادرات به این کشور به یکباره افزایش یافت و عقب‌نشینی روس‌ها در خرید را به همراه داشت.


رضا نورانی در رابطه با افزایش قیمت کیوی در پی انتشار اخباری مبنی بر صادرات کیوی به روسیه، اظهار کرد: حضور هیات تجاری روس در باغات شمال کشور جریان کاذب افزایش قیمت سیب درختی، کیوی و تا حدودی انار را به همراه داشت.

وی ادامه داد: در زمان حضور هیات تجاری روس، قیمت فروش کیوی از سوی کشاورزان به صادرکننده کیلویی 1 دلار اعلام شده که در واکنش به این قیمت غیر منطقی کشاورزان مدعی شدند، قرار است این میوه به روسیه صادر شود از این رو این قیمت را برای آن انتخاب کرده‌ایم.

رییس کنفدراسیون صادرات بیان کرد: روسیه بازاری است که محصولات را با توجه به قیمت جهانی خرید می‌کند که با توجه به افزایش قیمت ناگهانی کیوی از خرید کیوی عقب نشینی کردند.

این فعال اقتصادی گفت: هرکه خواهان کیوی بود اسهت خرید خود را انجام داده و منتظر است تا گشایش بازارهای هدف صورت گیرد و نگهداری کیوی با توجه به میزان قند است که با گذشت زمان میزان قند این میوه افزایش می‌یابد.

نورانی در پاسخ به این سوال که قیمت منطقی کیوی از کشاورز چه میزان است، با تاکید براین که نباید در جوهای کاذب قرار گرفت، بیان کرد: قیمت درهم میوه کیوی بین 1500 تا 1800 تومان است زیرا کیوی صادراتی نیاز به دسته بندی و بسته بندی دارد و در بازار عمده فروشی کیوی درجه یک کیلویی 2500 تا 3000 تومان به فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: رکود در بحث صادرات و مصرف خوراکی تاثیرگذار است اما پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با تولید 300 هزار تنی کیوی، 100 هزار تن از این میوه صادر شود.

منبع:تسنیم
کد خبر 837c2187957842e1a4232484d325d7d1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =