۰ نفر
۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
اقتصادغذا - کتاب «واسطه گری در اقتصاد» در خصوص نقش و اهمیت دلالان در خلق ارزش و منفعت نوشته مارینا کراکوفسکی و ترجمه دکتر حسن مهربانی یگانه در 254 صفحه توسط نشر چلچله چاپ  و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس» پروفسور آدام گالینسکی، استاد مدرسه عالی کسب و کار کلمبیا و یکی از مولفان کتاب دوست و دشمن در خصوص این کتاب گفته است: کراکوفسکی پرده از حقیقتی بسیار مجذوب کننده بر می دارد، همه ما دلالیم. با مثال هایی جذاب و ترسیمی دقیق نقش وسیع و متنوع دلالان را در جهات مختلف زندگی روزانه ما ترسیم می کند.

رابرت سیالدینی، استاد ممتاز و بازنشسته وانشناسی و بازاریابی دانشگاه ایالتی آریزونا و مولف کتاب پرفروش روانشناسی تشویق و ترغیب نیز در مورد این کتاب اعتراف کرده است  که : کراکوفسکی با آوردن شواهد و استدلال های پخته این باور مرا که پیدایش اینترنت به مرگ واسطه گری می انجامد، به کلی رد کرده و از بین برده است.

دکتر حسن مهربانی یگانه، استاد دانشگاه تهران، مترجم رسمی دادگستری و کارشناس رسمی دادگستری که خود سال ها مدیریت شرکت های مهم تولیدی و سرمایه گذاری در صنعت دام و طیور و کشاورزی ایران را بر عهده داشته و از نزدیک با فعالیت دلالان آشنایی دارد، با باور اینکه دلالان به عنوان تامین کننده مالی و یاوران بازا و صنعت، وجودشان رونق بخش بوده و گرمای ویژه ای به همه کسب و کارها می دهند اقدام  به ترجمه این کتاب ارزشمند نموده است.
مهربانی در پیشگفتار این کتاب نوشته است: کتابی که ترجمه آن را ملاحظه می فرمایید در سال 2015 میلادی در آمریکا به چاپ رسید. خانم مارینا کراکوفسکی (Marina Krakovsky)، مؤلف کتاب، روزنامه نگار و نویسنده متبحری است که با تحقیقات میدانی و مصاحبه هایی که با افراد مؤثر و بانفوذ در اقتصاد آمریکا انجام داده، به این نتیجه رسیده است که دلالان و واسطه‌های بازار نقش مفیدی در ایجاد ارزش و منفعت دارند.
نظر به اینکه دلالی و واسطه گری از قدیم الایام در بازار و اقتصاد ایران نقش داشته و بعد از انقلاب هم به علت شرایط اقتصادی وسعت و عمق بیشتری پیدا کرده است، تصمیم به ترجمه کتاب گرفتم تا خوانندگان را با نگاهی به شغل دلالی در قوی‌ترین اقتصاد جهان  و دفاع مبسوط و مستدل نویسنده از دلالی آشنا کنم. 
بعد از انقلاب اسلامی در سال 1357 و در تلاطم ها و اختلالات اقتصادی در صنایع و بازارهای مختلف، همواره دلالان مورد طعنه و تعریض و شماتت قرارگرفته اند و از طرف دولت‌های مختلف بعد از انقلاب مسئول بسیاری از ناملایمات اقتصادی به مردم معرفی شده اند، حال آنکه هیچ اقتصادی بدون حضور دلالان تحرک و جنبش لازم را نخواهد داشت. کشورهای بلوک شرق قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مصداق بارز این گونه اقتصادها است.
از آنجا که مترجم  خود سال‌ها مدیریت شرکت‌های مهم تولیدی و سرمایه‌گذاری در صنعت دام و طیور و کشاورزی ایران را بر عهده داشته و از نزدیک با فعالیت‌ها دلالان آشنایی دارد، بر این باور است که دلالان، به عنوان تأمین‌کننده مالی و یاوران بازار و صنعت، وجودشان رونق و گرمای ویژه ای به همه کسب‌وکارها می‌دهد. لذا، بر این اساس با نویسنده همدل است.
بنابر این گزارش چنانجه تمایل به دریافت و خرید این کتاب دارید می توانید از طریق لینک زیر اقدام به خرید اینترنتی کتاب نمایید.
قیمت درج شده بر روی جلد کتاب : 95 هزار تومان  می باشد
قیمت خرید اینترنتی با احتساب هزینه پستی 115 هزار تومان می باشد.
چنانچه خرید بیش از یک جلد مورد نظر شما می باشد با شماره تماس 09126764376 (خانم حیدرنژاد) تماس بگیرید.




کد خبر 84ff2ae2f7674382a5465201b5449c1f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =