کشاورزی> واکنش مدیرعامل شرکت تعاونی میوه به اظهارات رئیس اتحادیه بار فروشان تعزیرات به جولان دهی زیاده خواهان میدان تره بار پایان داد.


مدیرعامل شرکت های تعاونی میوه و سبزی میدان تره بار تهران و در واکنش به اظهارات رئیس اتحادیه بار فروشان گفت: سازمان تعزیرات توانسته به جولان‌دهی خودسرانه و زیاده خواهی‌های میدان خاتمه داده و احترام به قانون را الزامی کند.

وی افزود: پس از جابجایی به میدان میوه و تره بار جدید، حجره داران که بیش از این ارزش سرقفلی مغازه‌هایشان چندان قابل توجه نبود، اکنون صاحب املاکی با ارزش چند میلیاردی شده‌اند که باید قدردان این جابجایی هم باشند.

حسین مهاجران افزود: در گذشته شهرداری میدان را رها کرده است و میدان جولان گاهی برای برخی اصناف زیاده خواه شده است . برای واحدهایی که به غیر از سالن و بارانداز که در تملک آنهاست خود را صاحب تمام فضاهای میدان دانسته و حتی فضای بین سالن‌ها را اجاره دادند و فعالان میدان گاهی برای رفتن از این سالن به سالن کناری ناگزیر بودند مسافت قابل توجه و ترافیک زیادی را تحمل کنند.

وی تأکید کرد: با حضور تعزیرات در میدان، واحدهای صنفی باید پروانه صنفی خود را در معرض دید قرار دهند.

مهاجران در پاسخ این پرسش که کارگران این میدان فصلی هستند یا خیر، گفت: برخی از کارگران فعال در میدان متناسب با فصل و افزایش فعالیت به صورت فصلی محسوب می شوند، اما تعداد قابل توجهی جز کارگران ثابت به حساب آمده و حق دارند بیمه شده حقوق داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: میدان مرکزی میوه و تره بار در وسعتی بالغ بر 270 هکتار بنا شده است که برای تأمین امنیت آن باید از پلیس و تعزیرات کمک گرفت.

رئیس شرکت تعاونی میوه و سبزی استان تهران تأکید کرد: طی 10 ماه گذشته 8 دوربین در میدان مرکزی به منظور کنترل عبور و مرور و روان‌سازی ترافیک نصب شده است که در کنار تکمیل خط‌کشی ترافیکی و تعیین محدوده توقف خودروها به جهت جلوگیری و حذف بهانه‌های برخی افراد سودجو بسیار مؤثر و رضایت بخش بوده است.

گران فروشی متوقف می شود اگر . . .

مدیرعامل شرکت تعاونی میوه و سبزی تهران همچنین گفت: در حال حاضر میوه های با کیفیت که مدنظر تعزیرات است در اختیار دلال ها قرار دارد که باید در اختیار صنف توزیع کننده قرار گرفته و به این دلالان نیز بار داده شود تا به شکل معمول اقدام به فروش کنند.

مهاجران تأکید کرد: خالص فروش به این معنا که هنگام خرید 20 کیلوگرم میوه باید همین مقدار میوه تحویل گرفت و نباید بخشی از پرداخت صورت گرفته مربوط به علف و ضایعات شود.

وی همچنین گفت: بعد از پایین آمدن بار خریداری از باسکول، انتقال آن تا وسیله نقلیه خریدار در اختیار هیچ صنفی نیست و این خریدار است که می تواند از کارگران فعال در میدان برای انتقال میوه کمک بگیرد یا خود برای حمل بار خریداری شده کارگر داشته باشد.

منبع:ایانا
کد خبر 87d7c2be1912482fa549c70b38a7ac12

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =