غذا و تغذیه> با توجه به شیوع بیشتر سرطان ریه در شهرهایی با هوای آلوده افراد باید مرکبات را در سبد تغذیه روزانه خود بگنجانند.

حسین فودازی، عضو انجمن آنکولوژی با بیان اینکه امروزه در اغلب کلان‌شهرها هوای تنفسی آلوده است، گفت: با توجه به اینکه بیماری سرطان ریه در شهرهایی با هوای آلوده مانند شهر تهران بیشتر شایع است توصیه می‌شود افراد در مصرف مرکبات کوتاهی نکنند.

وی در ادامه افزود: مصرف مرکبات ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهد و از این رو به افراد ساکن در شهرهایی با هوای آلوده و همچنین به افراد سیگاری توصیه اکید می‌کنیم که روزانه 400 گرم مرکبات مصرف نمایند.

دکتر فودازی با اشاره به خواص ضدسرطانی اکثر سبزی‌ها و میوه‌ها گفت: با گنجاندن مقدار بیشتری از سبزی‌ها و میوه‌ها در تغذیه می‌توان از بروز اغلب بیماری‌ها مانند انواع سرطان‌ها جلوگیری کرد، به طور مثال گوجه فرنگی به دلیل دارا بودن لیکوپن در کاهش بروز سرطان پروستات نقش دارد و یا کلم نیز در کاهش سرطان‌های پروستات، کیسه صفرا و ریه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

عضو انجمن آنکولوژی با تاکید بر ضرورت وجود سبزی‌ها و میوه‌ها به مقدار کافی در سبد غذایی افراد، خاطر نشان کرد: سبزیجات در کاهش بروز سرطان های دستگاه گوارش، لگن و سینه نقش دارند و با مصرف روزانه سبزیجات و میوه‌ها افراد در مقابل بروز اکثر سرطان‌ها، مصون می‌شوند.

منبع:جام نیوز
کد خبر 8a6f4b2580604bdca2ad0a1e932c673a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =