غذا و تغذیه> اگرچه هنوز هیچ رژیم غذایی خاصی برای مبتلایان به هپاتیت سی پیشنهاد نشده است، اما غذاها و نوشیدنی‌هایی هستند که ممکن است عملکرد کبد را افزایش دهند و یا برای کبد مضر باشند.

بیماران مبتلا به هپاتیت سی در معرض کبد چرب و دیابت نوع دو هستند بنابرای انتخاب هوشمند رژیم‌های غذایی و حفظ وزن طبیعی می‌تواند این تهدیدات را از آنها دور کند.

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر هر دو خطر ابتلا به کبد چرب و دیابت نوع دو را در این بیماران کاهش می‌دهد. در عوض مصرف الکل این بیماران را به سمت از بین رفتن بافت کبد و سرطان کبد می‌کشاند.

غلات سبوس دار برای مبتلایان به هپاتیت سی بسیار مفید است. در این میان ماهی خام می‌تواند عفونت‌های باکتریایی و دریایی را به کبد منتقل کند. مصرف شیر و پنیر غیر پاستوریزه نیز در این بیماران ممنوع است.

پروتئین‌های بدون چربی برای کمک به حفظ وزن سالم در بیماران مؤثر است در عوض مصرف جگر گوسفند یا گام خطر سرطان کبد یا سیروز کبدی را افزایش می‌دهد.

قهوه و نوشیدن آن پاسخ به درمان را در بیماران بهبود می‌بخشد ولی نمک دشمن کبد است و مصرف آن از طریق غذاهای فراوری شده و محصولات دیگر برای بیماران مبتلا به هپاتیت سی اکیداً ممنوع است.

منبع:سلامانه
کد خبر 8ae4b1aafd314d98aa46346cabe9a0ce

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =