صنایع غذایی> رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی هم صنف از نامه‌نگاری با وزارت بهداشت و سازمان استاندارد برای شناسایی کارگاه‌های غیر مجاز و زیرزمینی فعال در صنعت غذا خبر داد.

مهدی کریمی تفرشی اظهار داشت: طی نامه‌نگاری که با وزارت بهداشت و سازمان استاندارد داشته‌ایم، درخواست صدور مجوزی را برای شناسایی کارگاه‌های زیرزمینی فعال در عرضه برخی محصولات صنایع غذایی ارائه کرده‌ایم تا پس از شناسایی این واحدها، مشخصات آنها را در اختیار وزارت بهداشت، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی این کارگاه‌های غیرمجاز سهم 20 درصدی در بازار دارند، گفت: این واحدها در زمینه عرضه ادویه‌جات، غلات، حبوبات، خشکبار، سبزیجات خشک و نمک فعال هستند. 

تفرشی همچنین از انجام نامه‌نگاری با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد جلوگیری از عرضه محصولات تراریخته در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر، مصرف این محصولات در 29 کشور ممنوع شده که از این میان، 19 کشور اروپایی هستند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان با نرخ سود مناسب، گفت: این اقدام می‌تواند باعث تقویت صادرات محصولات غذایی شود. 

به گفته رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی، بازار CIS با ارزش چند ده میلیارد دلاری می‌تواند بازار خوبی برای صادرات محصولات غذایی ایران باشد، این در حالی است که کل صادرات شرکت‌های ایرانی به روسیه در سال 2016 حدود 2 میلیارد دلار بوده و قرار است در سال 2017 به حدود 4 میلیارد دلار برسد.

وی با بیان اینکه قرارداد کانال سبز بین ایران و روسیه هنوز اجرایی نشده است، گفت: در صورت عملیاتی شدن این توافق، صادرات محصولات غذایی ایران به روسیه افزایش خواهد یافت، اما در حال حاضر صادرکنندگان ایرانی مورد تأیید روسیه نیستند. 

کریمی تفرشی ادامه داد: با گذشت بیش از یک سال از برجام، هنوز تعامل مناسبی بین شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های آمریکایی و اروپای غربی برای صادرات و واردات کالا برقرار نشده است. 

منبع:فارس
کد خبر 8ae4d414cb1d4b7da73bd6a29a86672e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =