کشاورزی> وزیر جهاد کشاورزی گفت: ابلاغ دیرهنگام نرخ‌های خرید تضمینی ربطی به وزارت جهاد کشاورزی ندارد و مطالبه کشاورزان درباره اعلام به‌موقع نرخ‌های خرید تضمینی را باید از دیگران پیگیری کرد.

 3 ماه از آخرین‌مهلت قانونی دولت برای تصویب و ابلاغ نرخ‌های خرید تضمینی گذشته است اما هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و کشاورزان را برای انتخاب کشت محصول در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده است.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به "مطالبه به حق کشاورزان برای اعلام به‌موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی" توسط دولت اظهار کرد: مطالبات مالی کشاورزان بابت خرید تضمینی محصولات کشاورزی پرداخت‌ شده است اما ابلاغ به‌موقع نرخ‌های خرید تضمینی ربطی به ما ندارد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به‌موقع نرخ‌های پیشنهادی خود را به دولت ارائه داده اما اینکه این نرخ‌های ابلاغ نمی‌شود بحث دیگری است و این مطالبه کشاورزان باید از آنها خواسته شود.

بنابراین گزارش نرخ‌های خرید تضمینی هرساله با مصوبه شورای عالی اقتصاد به وزارت جهاد کشاورزی و کشاورزان ابلاغ می‌شود تا کشاورزان بتوانند برای سال زراعی جدید برنامه‌ریزی لازم کشت را داشته باشند اما در سال زراعی جاری طی اتفاقی کم سابقه تاخیر 3 ماهه دارد.

منبع:تسنیم
کد خبر 8c2e8bb685d5416f810942f37838f472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =