کشاورزی> اتاق اصناف کشاورزی برای نظارت بر چهار میلیون شغل کشاورزی سازماندهی، استانداردسازی و گواهی مشاغل کشاورزی به‌زودی تشکیل می‌شود.


مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور امروز در جلسه هیات عمومی شورای مرکزی نظام صنفی کشور گفت: پس از آنکه پنج دهه از سازماندهی صنوف در کشور گذشت و حتی یک واحد کشاورزی پروانه صنفی نگرفت، در سال 82 قانون سازمان نظام صنفی به تصویب دولت و مجلس رسید.

حسین صفایی افزود: بر اساس آمار، مصوب شد دولت آیین‌نامه نظام صنفی کشاورزی را تدوین کند. تصویب آیین‌نامه زمان زیادی برد و بیش از پنج سال به طول انجامید، چرا که مدعیانی پیدا شدند که قائل بودند بخش کشاورزی نیازمند نظام صنفی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در سال 86 آیین‌نامه نظام صنفی تصویب و در سال 87 ابلاغ شد و مقرر گردید پس از سه سال، وزارت جهاد کشاورزی قانون مذکور را ارزیابی کرده و بعد از بررسی میدانی برای اصلاح مجدد، آن را به هیات دولت ببرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ادامه داد: تصویب اصلاحیه سازمان نظام صنفی مصادف با بررسی مجلس در قانون اصناف شد. این در حالی بود که دوباره مقاومت‌هایی برای تشکیل سازمان نظام صنفی به‌وجود آمد، در حالی که بیش از چهارهزار شغل در صنف کشاورزی وجود دارد.

صفایی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته، اکنون در 32 استان کشور، سازمان نظام صنفی وجود دارد و اتاق اصناف کشاورزی به‌منظور نظارت، استانداردسازی و ارائه گواهی کشاورزی آغاز به کار خواهد کرد.

وی یادآور شد: بیش از هفت میلیون شغل کشاورزی در حوزه اصناف شهری وجود دارد که توسط اتاق اصناف بررسی و رصد می‌شود و اتاق اصناف کشاورزی که به‌زودی تشکیل می‌شود، مسئولیت نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی کشاورزی را بر عهده خواهد داشت که هم به‌صورت ملی و هم استانی تشکیل خواهد شد.

منبع:ایانا
کد خبر 8c53cc66f0834e19b74b73fc3aacd3eb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =