کشاورزی> هیات وزیران با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی موافقت کرد.

هیات وزیران در جلسه ای به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور مصوب کرد با توجه به فرا رسیدن شب های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع)، زمان شروع به کار تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت ها و موسسات دولتی در سراسر کشور در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تاخیر آغاز شود.

در ادامه این جلسه که عصر چهارشنبه برگزار شد، اعضای هیات دولت با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی موافقت کردند. بر این اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است مبلغ دو هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

هیات وزیران به منظور حمایت از تولید داخلی و رفع موانع پیش روی تولید کنندگان برق بخش خصوصی، مصوب کرد مطالبات شرکت های خصوصی تولید کننده برق از شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران و شرکت لوله و ماشین سازی ایران از شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بدهی همان شرکت ها به سازمان خصوصی سازی و سازمان امور مالیاتی کشور تهاتر شود.

دولت همچنین نسبت به اصلاح آیین نامه ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح ها و پروژه های بزرگ تولیدی، خدماتی و عمرانی اقدام کرد. اصلاح این آیین نامه با هدف تسریع در فرایند بررسی رسیدگی به گزارش های ارزیابی زیست محیطی طرح ها و در عین حال تقویت ضمانت اجرایی مفاد آیین نامه فوق الذکر با هدف کاهش میزان تخریب محیط زیست و اثرات سوء ناشی از آن انجام گرفت.

لوایح موافقتنامه همکاری اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران با دولتهای جمهوری کرواسی و جمهوری لیتوانی از دیگر مصوبات این جلسه هیات وزیران بود.

منبع:مهر
کد خبر 8e92dce475cc4e7db13d6d4c22383f4c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =