کشاورزی> دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: با حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده، ۹درصد به قیمت برنج خارجی اضافه خواهد شد.

مسیح کشاورز با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۹۸۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است، اظهار کرد: از این میزان ۷۰۰ هزار تن توسط بخش خصوصی وارد شده که ۴۸۸ هزار تن آن به قبل دوره ممنوعیت و ۲۰۰ هزار تن نیز به دوره بعد ممنوعیت مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی ممنوعیت واردات برنج برداشته شد، ارزش‌های جدید که متاسفانه به دلیل انجام خرید در زمان ممنوعیت واردات با کمی تغییر و افزایش همراه بود، به مراجع ذیربط ارسال شد که امکان ثبت سفارش برنج در آبان و آذرماه فراهم شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه مصرف ماهیانه برنج خارجی در کشور ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن است، گفت: به دلیل اجرا شدن قانون انتزاع و انتقال مسئولیت‌های ثبت سفارش از وزارت صمت به وزارت جهادکشاورزی روند ثبت سفارش برای واردات برنج کند شده است. اعلام کردیم که اگر ثبت سفارش واردات سرعت نگیرد، ممکن است برای شب عید با کمبود برنج خارجی در بازار مواجه شویم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با سرعت گرفتن ثبت سفارش‌ها، محدودیتی در تامین برنج خارجی نداشته باشیم و از طرفی جلوی افزایش قیمت برنج ایرانی نیز گرفته شود.

کشاورز همچنین به حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده برنج خارجی نیز اشاره کرد و گفت: با حذف این معافیت ۹ درصد به قیمت برنج اضافه خواهد شد. البته قیمت برنج خارجی تحت تاثیر قیمت ارز و بازارهای جهانی به صورت مداوم نوسان دارد.

منبع:ایسنا
کد خبر 91076c0b0d9d4b149740f11019bc2670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =