کشاورزی> معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد پروژه های عمومی- خصوصی بخش کشاورزی را به استان ها و روسای سازمان‌ها تبیین و ابلاغ کرد.

عبدالمهدی بخشنده در همایش ملی آموزشی، نقش مشارکت عمومی و خصوصی در توسعه بخش کشاورزی گفت: امسال در قالب تبصره ۱۹ بودجه مشارکت های عمومی و خصوصی، مجلس به دستگاه ها اجازه داده است تا ۱۰ درصد از اعتبارات تملک و دارایی خود را در پروژه های عمومی و خصوصی اجرا کنند.

وی افزود: پروژه هایی که دولت قبلاً صرفاً به صورت پیمکانکاری انجام می داد اکنون می توان بر اساس پروژه های عمومی و خصوصی با بخش خصوصی قرار داد بست و پروژه های جدید، نیمه تمام، به آخر رسیده و در حال اجرا را در اختیار بخش خصوصی قرار داد تا از تجربیات، دانش و سرمایه آنها استفاده شود.

معاون وزیرجهاد کشاورزی اضافه کرد: براین اساس ما در واقع کالا و خدمات را از بخش خصوصی خریداری می کنیم؛ این تجربه قبلاً در وزارت بهداشت و درمان وجود داشته است و در قاب قرار داد با بیمارستان ها خصوصی به مردم خدمات ارائه شد و دولت دیگر بیمارستان‌داری نکرد.

وی با بیان اینکه استارت پروژه های عمومی- خصوصی در وزارت جهاد کشاورزی زده شد، گفت: بر این اساس باری از روی دوش دولت برداشته می شود و از تشکیلات آن کاسته می شود ضمن اینکه وزیر جهاد کشاورزی به تازگی این طرح را به همه استانها و روسای سازمانها تبین و ابلاغ کرده است.

منبع:مهر
کد خبر 9153894fa875417fb5e0627f8f6bbb6d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =