۰ نفر
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
سازمان جهانی بهداشت حیوانات از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در چند مزرعه پرورش ماکیان در شرق و غرب لهستان خبر داده است.

به‌ گزارش  رویترز، سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) در روز دوشنبه اعلام کرد لهستان شیوع آنفلوآنزای پرندگان H5N1 با بیماریزایی بالا در مرغداری‌های با جمعیت حدود 650 هزار پرنده را گزارش داده‌است.

لهستان بزرگ‌ترین تولیدکننده ماکیان در اتحادیه اروپاست.

این سازمان با توجه به گزارشی از سوی مقامات لهستان اعلام کرد در چهار مزرعه پرورش بوقلمون و یک مزرعه مرغ‌های گوشتی در شرق کشور آنفلوانزای پرندگان شایع شده‌است و گزارشی هم از انتشار این بیماری در یک مزرعه پرورش بوقلمون و غاز در غرب لهستان وجود دارد.
آنفلوانزای پرندگان که بیشتر با مهاجرت پرندگان از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شود، به‌سرعت در اروپا روبه‌افزایش بوده و نگرانی در صنعت ماکیان این قاره را افزایش داده‌است. شیوع قبلی آنفلوانزای پرندگان در این قاره باعث نابودی ده‌ها میلیون پرنده و محدودیت تجارت بین‌المللی آن‌ها شده بود.

دولت فرانسه در روز جمعه در موردش شیوع این بیماری در کشور هشدار داد و اقداماتی برای نگه‌داشتن تمام دسته‌های ماکیان در فضاهای در بسته را آغاز کرد.

مقامات هلند هم ماه گذشته به‌دنبال گزارش آنفلوانزای پرندگان در یک مزرعه، به مزارع پرورش ماکیان دستور داده بودند پرندگان خود را در داخل نگه دارند.

در انگلیس، شیوع آنفلوانزای پرندگان H5 با بیماری‌زایی بالا در یک واحد کوچک در مرکز این کشور در روز دوشنبه گزارش شد. مقامات انگلیس به مزارع پرورش ماکیان در کشور دستور داده‌اند اقدامات امنیت زیستی خود را سخت‌تر کنند.

منبع:تسنیم
کد خبر 91f540ba0c5443c6a386f504b3be1493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =