مواد غذایی> علت نوسانات قیمت مرغ در ماه جاری به‌دلیل افزایش قدرت خرید مردم، آغاز صادرات و اندکی کاهش جوجه‌ریزی بوده است که در مهرماه سال جاری هیچ‌گونه افزایشی در قیمت مرغ پیش‌بینی نمی‌شود.


رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اعلام این خبر گفت: آغاز مجدد صادرات مرغ و افزایش قدرت خرید مردم باعث شد که اندکی قیمت مرغ در ابتدای شهریورماه بالا برود و دوباره پایین بیاید، به‌گونه‌ای که در روز جاری مرغ زنده به پایین‌ترین حد خود یعنی قیمت چهارهزار و 500 تومان برسد.

محمد یوسفی افزود: از آنجا که مرغ همچون سایر کالاها تابع عرضه و تقاضا است، قدرت خرید مردم در ماه جاری افزایش یافت و باعث شد که قیمت هر کیلوگرم مرغ به بیش از چهارهزار و 800 تومان برسد که دوباره امروز به چهارهزار و 500 تومان رسید، این در حالی است که قیمت مرغ کشتارشده در میادین میوه و تره‌بار شش‌هزار و 500 تومان است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مشکل خاصی در واحدهای تولیدی مرغ وجود ندارد و علاوه بر آن، جوجه‌ریزی نیز به اندازه‌ای کاهش نیافته که باعث کمبود شود و افزایش قیمت را به‌وجود آورد.

دامپزشکی به شایعات مصرف هورمون مرغ پاسخ دهد


رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره شایعات اخیر مبنی بر استفاده از هورمون برای افزایش سرعت رشد مرغ در کشور ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور باید به شایعات اخیر پاسخی جدی دهد، اما به‌عنوان یک تولیدکننده باید بگویم که استفاده از هورمون ممنوعیت قانونی دارد و علاوه بر آن، به هیچ عنوان تولیدکنندگان ایرانی اجازه استفاده از چنین ماده‌ای را در جیره غذایی مرغ‌ها ندارند.

یوسفی تصریح کرد: علاوه بر آنکه قیمت هورمون بسیار بالا است و هیچ‌گاه مقرون به صرفه حتی برای تولیدکنندگان متمایل به تخلف از قانون نیز نیست.

وی یادآور شد: مرغ‌های گوشتی موجود در کشور چندین سال است که اصلاح نژاد شدند و در دوره‌ای 45 روزه به حداکثر وزن خود می‌رسند؛ بنابراین نیازی به استفاده از هورمون نیست.

یوسفی همزمان با آغاز فصل پاییز در کشور تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که در آبان‌ماه قیمت مرغ اندکی افزایش یابد، اما در مهرماه افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: باید به فکر تولید متعادل در کشور باشیم، بنابراین هیچ‌گاه کمبودی وجود نداشته و مازاد تولید نیز در حال حاضر برای صادرات در نظر گرفته شده است.

یوسفی در پایان گفت: بین تولید، مصرف، توزیع و تقاضا باید همیشه تعادل ایجاد شود تا شاهد نوسانات در بازار مرغ نباشیم.

منبع:ایانا
کد خبر 92c9ccfefc5440f5ad0445667decd39d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =