مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه تاکنون مباحث بهداشتی و توافقات دامپزشکی در زمینه صادرات تخم‌مرغ حاصل نشده است، گفت: ما پیگیر این مسئله هستیم و امیدواریم بزودی انجام شود.

هدایت اصغری با بیان اینکه تاکنون مباحث بهداشتی و توافقات دامپزشکی در زمینه صادرات تخم‌مرغ حاصل نشده است، اظهار داشت: هم ما و هم وارد کنندگان روسی پیگیر این مسئله هستیم و امیدواریم بزودی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تنها با یک گزینه صادرات نمی‌توان بازار تخم‌مرغ را تنظیم کرد، افزود: ما باید گزینه‌های دیگر را نیز مد نظر داشته باشیم، بازارهای صادراتی یک کششی دارند که اگر صادرات به آن‌ها بیش از کشش موجود باشد دچار زیان می‌شویم.

اصغری راهکارهای تنظیم بازار را مورد اشاره قرار داد و گفت: در کنار بحث صادرات، خرید تخم‌مرغ از مرغداران و ذخیره سازی آن، تبدیل تخم‌مرغ به نوع پاستوریزه آن که ماندگاری بیشتری دارد، حذف مرغ‌های سیکل دو تولید و خرید آنها (تا مرغداران به حذف این نوع مرغ ها تشویق شوند) و مدیریت جوجه ریزی از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری حدود ۳۶۰۰ تومان است، اضافه کرد: اگر بازار کشش ندارد باید برای تولید در حد نیاز و صادرات برنامه ریزی شود و حجم تولید کاهش یابد.

منبع:مهر
کد خبر 94615296494d4d49a2cc1bae0febeae4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =