۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
 شاهرخ ظهیری - مشاور کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران

  در اوایل اردیبهشت ماه برنامهای از رسانه ملی پخش شد که طی آن دو نفر از افراد شاخص و صاحب نظر یکی در دولت و دیگری در مجلس صنایع غذایی کشور را زیرسؤال بردند به گونهای که هر شنونده با خود عهد و پیمان میبست که از صنایع تبدیلی غذایی کشور برای سلامت خود استفاده نکند. جای تأسف دارد که صدا و سیما چرا در برنامههای خود یک طرفه مسائل را مطرح میکند. چه اشکالی داشت در برنامهای که معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مواد غذایی و ممتاز مملکت را به باد انتقاد میگیرند، حداقل نمایندهای هم از صنعت غذا و تشکلهای صنایع غذایی حضور داشت.

  امروزه خوشبختانه صنعت غذای ایران یکی از صنایع موفق و قابل رقابت در بازارهای جهانی است، میلیاردها ريال در کارخانجات عظیم صنایع غذایی سرمایهگذاری شده. در آتیه نه چندان دور که جریانات تحریم برداشته شود اولین کار که انجام خواهد شد ورود ایران به تجارت جهانی است. در این صورت صنایع غذایی ایران است که حرف برای گفتن دارد.

  امروز تنها یک شرکت غذایی ایران روزانه بین 3 تا 5 کانتینر به عراق صادر میکند. هماکنون کشور فدرال روسیه علاقمند است که برای کشور دویست میلیونی خودمواد غذایی و میوه ایران صادر شود این بیانصافی است که ما برای یک بینماز درب مسجد را ببندیم. اگر فردی در یک صنعت غذا اشکال یا ایراداتی داشته باشد حداقل معاونت غذای وزارت بهداشت که خود حافظ و ناظر صنایع هست یا سازمان استاندارد نباید صنایع پیشرفته غذایی را به زیر سؤال ببرند.

  متأسفانه در هر صنعت و حرفهای عدهای هم ممکن است کار خلافی انجام دهند که این از وظائف دو سازمان اداره نظارت بر مواد غذایی و استاندارد است که با جلوگیری از خلافکارها به صنایع خوب غذایی قوت و قدرت ببخشند.

  در خرداد ماه نمایشگاه غذایی اگروفود را در محل نمایشگاههای تهران خواهیم داشت. برای دست یابی بهاهمیت این صنعت افتخارآمیز توصیه میکنیم معاونت غذا و دارو، ریاست کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان ملی استاندارد و همه نهادها و سازمانهایی که با صنعت غذای کشور ارتباط دارند از این نمایشگاه بازدید کنند تا به آنچه طی 30 سال این صنعت برای ورود به بازارهای جهانی به دست آورده است، آگاه شوند.
کد خبر 96c5b52174564430ab2ab16fd17074d9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =