۰ نفر
۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
غذا و تغذیه> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر را به علت داشتن پتاسیم زیاد در کاهش فشار خون موثر دانست.

دسر گریپ‌فروت و موز حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، B۱۲ ، پروتئین، کربوهیدرات، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، لیکوپن، قند، فسفر، مس، اسید فولیک و اسید آمینه تریپتوفان است.

برای بررسی خواص دسر گریپ‌فروت و موز و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص دسر گریپ‌فروت و موز
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص دسر گریپ‌فروت و موز اظهار کرد: این دسر به علت داشتن پتاسیم فراوان فشار خون را کاهش می‌دهد اما نباید آن را همزمان با دارو‌های ضد فشار خون(blood pressure) مصرف کرد، زیرا اثربخشی این دارو‌ها را افزایش می‌دهد و افت شدید فشار خون را به همراه دارد.

وی درباره خواص دیگر دسر گریپ‌فروت و موز بیان کرد: این دسر خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سلول‌های سرطانی به ویژه سرطان پروستات را از بین می‌برد؛ دسر گریپ‌فروت و موز نقش موثری در کارکرد بهتر روده‌ها و  رفع یبوست دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر گریپ‌فروت و موز خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد بنابراین بدن را ضدعفونی می‌کند و موجب بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: دسر گریپ‌فروت و موز به علت وجود ویتامین‌های A ، C و مواد معدنی تاثیر چشمگیری در جوان‌سازی، طراوت، زیبایی و رفع چین و چروک پوست، تقویت و افزایش رشد مو‌ها دارد؛ این دسر قند و چربی خون را کنترل می‌کند و غلظت خون را هم کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: مصرف مقدار کم دسر گریپ‌فروت و موز برای زنان باردار به ویژه آن‌هایی که دچار دیابت بارداری هستند، مفید است؛ این دسر کبد، کلیه‌ها و مجاری ادراری را سم‌زدایی و از تشکیل سنگ کلیه هم جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) گفت: دسر گریپ‌فروت و موز نقش موثری در تقویت بینایی دارد؛ این دسر به علت داشتن اسید آمینه تریپتوفان موجب ساخته شدن هورمون سروتونین در بدن می‌شود؛ این هورمون اضطراب، استرس و افسردگی را رفع و شادی و نشاط را در افراد ایجاد می‌کند.
موارد منع مصرف دسر گریپ‌فروت و موز

عظمایی درباره موارد منع مصرف دسر گریپ‌فروت و موز یادآور شد: استفاده همزمان این دسر با دارو‌های ضد افسردگی(Anti-depressant)، فشار و چربی خون، دیازپام و وارفارین ممنوع است و باید بین مصرف دسر گریپ‌فروت و موز و دارو‌ها سه تا چهار ساعت فاصله باشد.

مواد لازم برای تهیه دسر گریپ‌فروت و موز (سه نفر)
گریپ‌فروت بزرگ                        یک عدد
موز                                                یک عدد
عسل                                             یک قاشق مرباخوری
نعناع تازه خُرد شده                    به مقدار لازم

طرز تهیه دسر گریپ‌فروت و موز
-نخست گریپ‌فروت‌ها و موز را به اندازه دلخواه خُرد کنید.
-نعناع تازه خُرد شده را هم به سایر مواد بیفزایید.
-مواد را با همدیگر مخلوط کنید.
-عسل را روی مواد بریزید.
-روی مواد را سلفون بکشید.
-دسر را در یخچال قرار دهید.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر 971dee4a028349f29b4aaf84a781b867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =