کشاورزی>رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به دفن ۱۷۰۰ تن سیب زمینی، گفت: این سیب‌زمینی ها تولید فصل بهار بوده و به دلیل فساد پذیری از سوی دولت دفن شده اند، در حالی که می توانستند خوراک دام شوند.

رجایی در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اگر واردات برخی اقلام از جمله برنج آزاد می‌شود، باید مدیریت شده باشد تا تولید داخلی آسیب نبیند. بر این اساس نظام تعرفه ای و موارد فنی که دولت در رابطه با واردات برنج تعریف کرده است، مورد حمایت مجلس قرار دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: سرانه مصرف برنج اکنون در کشور بسیار بالا است و باید اصلاح شود تا بتوان به متوسط جهانی برسیم. هر چند این موضوع مدیریت شده است اما به هرحال اصلاح تعرفه برنج اقدام مناسبی بود که از سوی دولت به منظور حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است.

وی در خصوص معدوم کردن ۱۷۰۰ تن سیب زمینی نیز گفت:  نسبت به معدوم کردن سیب زمینی‌ها اعتراض داریم و به نظر می رسد که دولت در این رابطه کج سلیقگی صورت گرفته است، چراکه این میزان سیب زمینی می‌توانست خوراک دام شود.

به گفته رجایی، سیب زمینی معدوم شده تولید بهار بوده است و حتی ده درصد سهم کمیته امداد و ارگان‌های تحت پوشش نیز تحویل داده شده بود، اما قرار بود که مجوز خاص برای صادرات سیب زمینی داده شود تا از تولید محصولات داخلی حمایت شود، در حالی که این اقدام صورت نگرفت و از سوی دیگر، قرار بود که یارانه ای از سوی دولت برای صادرات سیب زمینی داده شود که پرداخت نشده است.

وی اظهار داشت: قرار بود به ازای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی ۱۵۰ تومان پرداخت شود اما دو سال است که این یارانه پرداخت نشده است.

منبع:مهر
کد خبر 97f0ceaa38a04e01b2e5a4e4990f69d1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمودي ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    برادران خيانت چيست همين است كه 700 هزار تن سيب زميني از كشور در سال 94 صادر شده به قيمت 300 تومان براي هر كيلو با التماس و رايزني و همه كارشناسان خبره ميدانند كه به ازاء توليد هر كيلو سيب زميني 250 ليتر اب مصرف ميشود ميدانيد چه دريايي از اب بابت توليد اين محصول به هدر رفته اين جز خيانت به منابع ابي كشور چيزي ديگري هست بخش سبزي و صيفي وزارت كشاورزي چرا پاسخگو نيست كه چرا برنامه مدوني براي كشاورزان و كاهش سطح زير كشت ندارد