صنایع غذایی> سال گذشته بیش از 23 میلیون دلار چیپس و اسنک به کشورهای منطقه صادر شد.



دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران با اعلام این خبر گفت: اسنک یک میان‌وعده غذایی محسوب می‌شود که با وجود آنکه برای بچه‌ها زیان‌بار توصیف می‌شود، باید گفت که به‌عنوان وعده غذایی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و علاوه بر آن برای بچه‌های زیر سه سال توصیه نمی‌شود.

علی شریعتی افزود: در فرهنگ ایرانی‌ها مصرف چیپس و پفک برای بچه‌ها زیان‌بار توصیف شده است، در حالی که اسنک در کشورهای آمریکایی و اروپایی به مقدار بسیار زیاد تولید می‌شود و به‌عنوان میان‌وعده مناسب استفاده می‌شود، زیرا خواص سیب‌زمینی برای بچه‌ها توصیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر نوشیدنی و میان‌وعده سالم دیگری همچون دوغ و شیر بخواهد جای غذای اصلی را بگیرد، زیان‌بار است و اسنک و چیپس نیز از این فرضیه مستثنی نیست.

شریعتی ادامه داد: سال گذشته اتحادیه اروپا یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان این فرآورده‌ها در کشور بود و ایران نیز تولیداتش به اندازه‌ای است که 23 میلیون دلار صادرات به کشورهای همجوار را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود که به برچسب موجود روی محصولات غذایی توجه ویژه شود و ممنوعیتی برای بچه‌ها در این بخش قائل نشویم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک ایران یادآور شد: همان‌طور که عسل به‌عنوان یکی از مقوی‌ترین مواد غذایی محسوب می‌شود، اما توصیه نمی‌شود به جای غذا مصرف شده یا به بچه‌های زیر یک سال داده شد. چیپس و اسنک نیز نباید به عنوان غذای اصلی و برای بچه‌های زیر سه سال به مصرف برسد.

شریعتی درباره وجود مواد نگهدارنده در این خوردنی‌ها تأکید کرد: از آنجا که چیپس و اسنک همچون سایر محصولات غذایی بسته‌بندی دارای تاریخ انقضاء است، لزومی به استفاده از مواد نگهدارنده وجود ندارد؛ بنابراین مردم می‌توانند با اطمینان این فرآورده را مصرف کنند.

وی در پایان تاریخ انقضای فرآورده‌هایی چون چیپس و اسنک را سه ماه عنوان کرد.

منبع:ایانا
کد خبر 9c8dcb9a4f114b9b9dac3de40705e524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =