۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
رژیم‌های خارق العاده خانگی، با آن که بعضی وقت‌ها خیلی با دو دوتای عقلی جور در نمی‌آیند، اما باز هم طرفداران خودش را دارد و علت آن بی دردسر بودن آن‌ها و کم هزینه بودنشان است.

به گزارش شفاآنلاین،با گرم‌تر شدن هوا، سراغ بقچه لباس‌های تابستانی رفتم. دلم هوای لباس خنک و زیبایی را کرده بود که سال گذشته اواخر تابستان خریده بودم و فرصت نشده بود زیاد آن را بپوشم. لباس را که در آوردم، از خوشحالی چشمانم برق زد، تقریبا نو بود. با شوق و ذوق فراوان مشغول پوشیدن شدم که در کمال ناباوری دیدم دکمه هایش به هم نمی‌رسد.

آخر مگر می‌شود، آدم چاق شود و خودش متوجه نشود؟ با خودم گفتم مگر این چند روز تعطیلات نوروزی و دید بازدید هایش چقدر کالری نسوخته به جان من اضافه کرده است که دکمه هایم بسته نمی‌شود؟ چند نفس عمیق کشیدم و سراغ قوطی نخ و سوزن‌ها رفتم. بهترین راه همین است؛ جا به جایی دکمه ها!  بعد از چند دقیقه که از دوخت و دوز خلاص شدم، دوباره لباس را پوشیدم. این بار دکمه‌ها به سختی و به قیمت از بین رفتن شکل و ریخت لباس بسته می‌شد. هنوز هم نمی‌توانستم باور کنم که این قدر چاق شده ام. ترازو را که زیر تخت خاک می‌خورد، برداشتم و رویش ایستادم.

با دیدن عقربه وزنه چیزی نمانده بود که از تعجب شاخ دربیاورم. با نامیدی لباس محبوبم را تا کردم و در زیر انبوه لباس هایم گذاشتم تا زمانی که از شر این چربی‌های تلنبار شده، خلاص شوم ودوباره لذت پوشیدنش را تجربه کنم. در گزارش دخل و خرج، به موضوع پر طرفدار انواع شیوه‌های لاغری و خرجی که هر کدام از این ها، روی دستمان می‌گذارند، رفته ایم. در مطلب امروز سه شیوه کمتر دردسر ساز و خرج تراش را بررسی می‌کنیم. پس اگر می‌خواهید از کم و کیف مالی لاغری خانگی، گیاهی و ورزشی آگاه شوید. مطلب امروز را از دست ندهید.

آیا شما چاق هستید؟

بیشتر افراد هر میزان چربی زیر پوست خود را به چاقی و چربی‌های انباشته شده نسبت می‌دهند و تقریبا هر کاری انجام می‌دهند تا هر طوری که شده از شر این چربی‌هایی که در واقع، یکی از استراتژیک‌ترین ذخایر بدنشان است، رها شوند. اما واقعیت این است که چربی به عنوان معادن تامین انرژی بدن، در زیر پوست یا اطراف اندام‌های تحتانی، دارای کار و ویژگی‌های مهمی هستند که قلع و قمع ناآگاهانه آن‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری را به سلامت افراد وارد می‌کند.

پس بهتر است قبل از هر اقدام برای چربی سوزی، با مراجعه به دکتر تغذیه از چاق بودنتان مطمئن شوید. البته می‌توان با یک معادله ساده بر اساس قد و وزن نیز BMI بدن خود را به دست آورید سپس برای تناسب اندام خود اقدام کنید.

بهترین راه لاغری برای افرادی که با خوردن آب هم چاق می‌شوند


شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، در مجلسی همین که صحبت لاغری، چاقی و تناسب اندام به میان می‌آید، سیل بی امانی از نسخه‌های خانگی در مجلس راه‌ می‌افتد. حاضران بیشتر این نسخه‌ها را راه علاج نهایی می‌دانند و با این جمله: «این یکی دیگه رد خور نداره» مهر تاییدی بر سخنان خود می‌زنند. رژیم و دستور‌های لاغری خانگی،  گاه بسیار تعجب آور هستند. مثلا تجویز خوردن ۹ عدد موز در ۲۴ ساعت به جای تمام وعده‌های غذایی، یا پرهیز از خوردن هر نوع چربی برای ۲۱ روز، یا رژیم انگور که در آن شما مجبور هستید در هفت روز اول به جای صبحانه یک کاسه انگور بخورید و در هفت روز دوم به جای صبحانه و ناهار انگور تناول کنید و در هفته سوم باید به جای تمام وعده‌های غذایی انگور بخورید!

این رژیم‌های خارق العاده خانگی، با آن که بعضی وقت‌ها خیلی با دو دوتای عقلی جور در نمی‌آیند، اما باز هم طرفداران خودش را دارد. علت استقبال از این روش‌ها در بی دردسر بودن آن‌ها و کم هزینه بودنشان است. مثلا شما با انداختن تنها دو تکه دارچین در قوری چای، بدنتان را به چربی سوزی وا می‌دارید. همچنین برای پیروی از این دستور‌ها لازم نیست شال و کلاه کنید و در عطاری‌ها دست به جیب شوید. اکثر دارو‌های تجویزی در کابینت آشپزخانه تان وجود دارد و به معنی این است که بار اضافی مالی را برای از دست دادن چربی‌های اضافی تان متحمل نمی‌شوید.
بررسی مالی این نسخه، با توجه به دلایل ذکر شده، به صورت دقیق امکان پذیر نیست. اما می‌توان محدوده پنج هزار تا ۵۰ هزار تومانی را برای یک ماه در نظر بگیریم.

لاغری با گیاهان دارویی

بیشتر افراد، نسخه‌های خانگی را غیر واقعی و نا کارآمد می‌دانند. به همین علت، راه حل منطقی تری را برای خوش اندام شدن، پیش می‌گیرند. چند سالی می‌شود که طب سنتی رونق گذشته خود را دوباره پیدا کرده است.  تقریبا در هر کوچه و خیابانی یک مغازه عطاری یا گیاهان دارویی وجود دارد. اگر وارد این مغازه‌ها شوید، بعد از چند دقیقه با کیسه‌ای پر از عرقیات و دارو‌های گیاهی خارج خواهید شد.

حقیقت این است که بسیاری از افراد دارو‌های گیاهی را بسیار کارآمدتر از دارو‌های شیمیایی می‌دانند تا جایی که قید شیمیایی‌ها را به کل زده اند و سراغ دارو‌های گیاهی رفته اند. عده‌ای هم معتقدند که دارو‌های گیاهی اگر نفعی برای مان نداشته باشند، حداقل ضرری هم به ما نمی‌رسانند؛ «دارو‌های شیمیایی شاید جایی را خوب کنند، اما صد جای دیگر بدنمان را خراب می‌کنند.»

بهرحال بازار گیاهان دارویی و طب سنتی طرفداران پر و پا قرصی دارد. نسخه‌های عطاری‌ها از یک قلم شروع و حتی به ۱۰ تا ۱۲ قلم نیز می‌رسد. طی گفت: وگویی که با یکی از متصدیان این مغازه‌ها داشتیم، وی بیان کرد که افراد در بدو ورود به عطاری از نظر «طبع شناسی»، بررسی می‌شوند سپس براساس نوع طبع و مزاجشان دارو دریافت می‌کنند.

وی معتقد است در درمان به شیوه طب سنتی دو عامل صبر و اعتماد بسیار موثر است. نسخه‌های گیاهی لاغری، در بهترین حالت از نظر اقتصادی ۳۰ هزار تومان و در بدترین حالت اش ۱۵۰ هزار تومان خرج روی دست تان می‌گذارند.

راه میانبر دارو‌های گیاهی

استفاده از دارو‌های گیاهی دردسر‌های فراوانی دارد، مثلا در یک مورد شما باید گیاه اول را به مدت چند دقیقه بجوشانید سپس با دم کرده گیاه دوم مخلوط کنید و باز با پودر گیاه سوم بگذارید چند دقیقه دیگر بجوشد! اما راه ساده تری هم برای استعمال گیاهان دارویی وجود دارد و آن استفاده از دمنوش ها، قرص‌ها و پودر‌های گیاهی است.

مطمئنا تبلیغات آن‌ها را در رسانه عمومی، شبکه‌های مجازی و حتی بیلبورد‌های شهر بار‌ها و بار‌ها دیده اید؛ تبلیغاتی با ادعا‌های دلفریب مانند لاغری تضمینی، کاهش ۳۰ کیلو وزن در یک دوره مصرف و... شاید همین تبلیغات پر سر و صدا باعث شده است که به طرفداران این شیوه درمانی روز به روز افزوده شود. اما هر چه استفاده از این دمنوش‌ها و قرص‌ها نسبت به گیاهان دارویی آسان‌تر است، قیمت شان هم به مراتب بیشتر است. قیمت پک‌های کامل لاغری برای یک دوره ۴۰ روزه حدود ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

جدا توصیه می‌کنم هنگام خرید این نوع محصولات به علامت استاندارد و مهر تایید و مجوز اداره بهداشت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. متاسفانه برخی افراد سودجو در محصولاتی مشابه، ترکیباتی از ماده مخدر «شیشه» را به کار می‌گیرند که به شدت لاغر کننده است، اما صدمات بسیار زیادی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد.

لاغری با چاشنی سلامت

باید به زبان ساده گفت: تنها دو راه برای لاغری وجود دارد؛ جلوگیری یا نظارت بر ورود کالری به بدن (رژیم) و دوم، افزایش سوخت کالری‌ها که دومی جز با ورزش و فعالیت‌های بدنی مستمر و منظم میسر نمی‌شود. در واقع داشتن فعالیت ورزشی در کنار پرهیز غذایی و استفاده از دارو‌های چربی سوز مسیر شما را برای رسیدن به تناسب اندام ایده آل تان بسیار کوتاه می‌کند.
کم تحرکی و زندگی ماشینی در افزایش انباشت چربی‌های اضافی بدن، بسیار موثرند. بدیهی است، هر چه میزان فعالیت بدن کم باشد، به همان میزان عمل سوخت چربی‌ها برای تامین انرژی نیز کم می‌شود. این به معنای افزایش پس انداز چربی بدن برای روز‌های مباداست. البته روز مبادایی که ممکن است با این وضعیت تحرک بدنی ما هرگز از راه نرسد.

خانه‌های نقلی و آپارتمانی، زندگی ماشینی، وضعیت آلودگی هوا و فقیر بودن شهر‌ها از نظر داشتن فضا‌های سبز، دست به دست هم داده اند تا میزان فعالیت بدنی ما را چه در منزل و چه خارج از آن، کاهش دهند. در این شرایط ثبت نام و ورزش در باشگاه‌های ورزشی می‌تواند،

یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام منظم و مستمر فعالیت‌های بدنی باشد.لاغری توام با ورزش مزایایی دارد که در دیگر شیوه‌های لاغری وجود ندارد.
سلامت: 
کاهش قابل توجه برخی از ریزمغذی‌ها در برنامه‌های غذایی افرادی که رژیم دارند،  گاه اثرات منفی و جبران ناپذیری را بر سلامت آنان می‌گذارد. مثلا مشکلاتی، چون پوسیدگی سریع عاج و مینای دندان و درد‌های استخوانی به دلیل از دست رفتن ذخایر کلسیم بدن، یا ریزش ناگهانی و بدون بازگشت مو به دلیل فقر آهن از جمله این عوارض است.

حفظ کشسانی پوست:
در لاغری‌های نامتعارف که فرد در یک دوره زمانی کوتاه میزان زیادی از چربی‌های خود را از دست می‌دهد، پوست به دلیل ناتوانی در هماهنگ شدن با حجم جدید برخی قسمت ها، شل و چروکیده می‌شود. اما در لاغری‌های ورزشی، از آن جایی که چربی سوزی طی فعالیت‌های سوخت و سازی طبیعی بدن انجام می‌شود، پوست هم فرصت لازم را برای بازگشت تدریجی به حالت اولیه خود دارد.
حفظ شادابی:
در لاغری‌های رژیمی از آن جایی که اصل اول بر پرهیز غذایی است، افراد چاق و خوش اشتها در طول روز دایم در حال سرکوب یکی از غرایزی هستند که سال‌ها با آن خو گرفته اند. این سرکوب مستمر عادتِ پرخوری،  گاه منجر به بروز علایم و نشانه‌هایی از افسردگی می‌شود.

البته باید اضافه کرد که کم خونی ناشی از فقر آهن در رژیم‌های غذایی به شدت گرفتن افسردگی دامن می‌زند. اما در لاغری با ورزش، به واسطه شرکت در یک عمل دسته جمعی، نه تنها افسردگی به سراغ تان نمی‌آید بلکه بعد از هر جلسه ورزش با روحیه‌ای شاداب‌تر به سر کار و زندگی تان بازمی گردید.

بررسی هزینه‌های مالی ورزش در باشگاه

ورزش در باشگاه محاسن زیادی دارد که مهم‌ترین آن، انجام شکل صحیح حرکت‌های ورزشی زیر نظر مربی است. اهمیت این نکته زمانی روشن می‌شود که بدانیم، بسیاری از آسیب‌های جسمانی مبتدیان، به دلیل اشتباه انجام دادن حرکت‌های ورزشی است. دومین مزیت، ناشی از بار روانی مبلغی است که شما به عنوان شهریه به باشگاه می‌پردازید.

بر این اساس، چون شما، از جیب مبارکتان مبلغی را هر ماه به حساب باشگاه واریز می‌کنید، خودتان را نیز مقید می‌کنید تا حتی یک جلسه را از دست ندهید و این به معنای اراده شما برای انجام مستمر و منظم فعالیت بدنی است.

هزینه هایی، چون شهریه ماهانه، خرید لباس و کفش مناسب برای ورزش در باشگاه، در کنار مزیت‌های آن اندکی منفی به نظر می‌رسد. شهریه کلاس‌های ورزش با دو عامل مشخص می‌شود، نوع کلاس ثبت نامی و نوع باشگاه از نظر درجه یک، دو و یا سه بودن. هزینه ورزش در رشته‌های هوازی مانند ایروبیک، پیلاتس، آمادگی جسمانی و بدن سازی (بدون رژیم غذایی) از ۵۰ هزار تومان برای یک ماه آغاز می‌شود و در باشگاه‌های درجه یک به ۹۰ هزار تومان می‌رسد. رشته ورزشی TRX نیز در باشگاه‌های عادی با شهریه ۹۰ هزار تومان و در باشگاه‌های درجه یک با مبلغ ۱۷۰ هزار تومان ارائه می‌شود.

قیمت لباس‌های ورزشی کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر جزو افراد برند پوش هستید، باید جیب تان را برای یک هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی آماده کنید. اما اگر به مرغوبیت کالای ایرانی اعتقاد دارید، برای تهیه یک دست کامل لباس ورزشی خرجی حدود ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در انتظارتان است. خرید کفش ورزشی هم از این قاعده جدا نیست. کمتر از ۱۸۰ هزار تومان، کفش ورزشی خارجی و مارک دار در بازار پیدا نخواهید کرد. در حالی که کفش‌های ساخت وطن مان در گران‌ترین حالت خود حتی به ۱۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسند. دیگر انتخاب با شماست.
کد خبر 9e6a85fc767f47e49d3bfa946c9afecb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =