اقنصاد غذا - بخشنامه وزارت صنعت در خصوص تعیین مهلت 180 روزه جهت ورود کالای ثبت سفارش شده با روش های غیر بانکی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه  تجارت بخشنامه شماره 26/100/97 مورخ 5/1/1397 را خطاب به مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات به شرح زیر اعلام نموده است:
در اجرای ماده 40 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مواراد زیر جهت اجرا و اقدام لازم برای سال 1397، تعیین و ابلاغ می گردد:
1- مدت اعتبار ثبت سفارش تا اطلاع ثانوی 90 روز از تاریخ صدور تعیین می گردد. بدیهی است موارد مربوط به تبصره 3 ماده 40 آیین نامه فوق پس از تعیین توسط وزارت جهاد کشاورزی، به آن دفتر اعلام خواهد شد.
2- اعتبار دریافت های ثبت سفارش 30 روز تعیین می گردد.
3- حداکثر ورود کالا به کشور:
الف- روش غیر بانکی: حداکثر ظرف 180 روز از تاریخ صدور ثبت سفارش، وارد کننده مجاز به ورود کالا به کشور می باشد.
ب- روش بانکی: مهلت ورود کالا به کشور در این روش پس از صدور ثبت سفارش، تابع مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
4- حداکثر زمان پرداخت کارمزد 72 ساعت بعد از تأیید پرنده و صدور فیش کارمزد می باشد و در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر درخواست ثبت سفارش یا تمدید حذف می گردد.
5 - تغییر نوع کالای اساسی در ثبت سفارش هایی که برای آن ها اعتبار اسنادی گشایش شده و یا حواله ارزی بانکی ارسال شده است. بر اساس درخواست بانک و مجوز دستگاه های ذی ربط قابل انجام است.
6- لازم به یاد آوری است تمدید سفارش صرفاً بر اساس تبصره یک ماده 40 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و در صورت تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل انجام است و در غیر اینصورت تمدید ثبت سارش امکان پذیر نمی باشد.

کد خبر a11abd742e7740b7ba4ee0babd9f720b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =