دبیرکل انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی گفت: یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده ما به دلیل عدم رسیدن مواد اولیه از ماهشهر در آستانه تعطیلی قرار دارد.

پیمان فروهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص کمبود توزیع آب معدنی در استان تهران گفت: دو مشکل اعتصاب کامیون‌دارها و کمبود مواد اولیه سبب شد که ما در روزهای گذشته تا حدودی شاهد عدم توزیع مناسب آب معدنی و سایر محصولات تولید شده از مواد پریفیوم مانند صنایع لبنی، روغن و آبمیوه و آب‌معدنی باشیم.

دبیرکل انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی تصریح کرد: در روزهای اعتصاب کامیون‌داران، مشکل انتقال مواد اولیه از ماهشهر و پتروشیمی تندگویان به سایر نقاط کشور به وجود آمد و از طرف دیگر حمل محصول نهایی از کارخانه‌ها نیز با مشکل مواجه شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تا پیش از این ما در بحث تامین مواد اولیه مشکل داشتیم. قیمت پریفیوم در بازار آزاد نسبت به سال قبل 200 درصد افزایش داشت. ما سال گذشته در همین ماه این محصول را چهار هزار تومان می‌خریدیم اما اکنون هزینه آن 12 هزار تومان شده است.

وی با اشاره به علل به وجود آمدن این مشکلات گفت: متاسفانه در بورس خریداران کاذبی هستند که فقط به دلیل داشتن مجوزها و کدهای غیرواقعی اقدام به خرید مواد اولیه می‌کنند و آنها را در بازار آزاد یا بازار عراق به فروش می‌رسانند و همین امر سبب شده تا به تولیدکننده واقعی مواد اولیه نرسد. از طرف دیگر قرار بود که وزارت صنعت مجوز صادرات پریفیوم و پت را لغو کند تا بازار داخل تامین شود که این امر متاسفانه هنوز صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده ما به دلیل عدم رسیدن مواد اولیه از ماهشهر در آستانه تعطیلی قرار دارد. این در حالی است که دیگر همکاران ما در بخش صنایع روغن، لبنی نیز از اوضاع خوبی برخوردار نیستند.
کد خبر a12ae4e8fbca493f993678c37c892a03

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =