رییس اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه صادرات میوه به روسیه به دلیل کاهش ارزش پول روسیه صرفه اقتصادی ندارد،گفت:اگر برای سیب مازاد نیاز برنامه ریزی نشود نیمی از کشاورزان متضرر می‌شوند.


مصطفی دارایی‌نژاد در مورد صادرات میوه و  برنامه ریزی انجام شده برای میوه مازاد نیاز داخل اظهار داشت: صادرات یکی از راه هایی است که می توان از ضرر کشاورزان به دلیل مازاد تولید میوه جلوگیری کرد و در حال حاضر بیشترین صادرات به کشور های هند و پاکستان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید سیب سه برابر سال گذشته است و اگر برای صادارت آن برنام‌ریزی دقیقی انجام نشود نیمی از کشاورزان متضرر خواهند شد، گفت: شرایط برای کشاورزان استان های آذربایجان شرقی و غربی سخت‌تر است.

رییس اتحادیه بارفروشان ادامه داد:یکی از پیشنهادات اتحادیه این است که در قبال میوه های صادراتی به کشورهای دیگر،میوه های مورد نیاز را وارد کنیم. برای مثال به دلیل اینکه کشت نارنگی در کشور کم است در ازای صادرات میوه به پاکستان نارنگی وارد کنیم.

دارایی نژاد با بیان اینکه این مسئله تنها در حد پیشنهاد بوده که به صورت مکتوب نیز به مراجع مربوطه ارائه شده است،در مورد صادرات میوه به روسیه خاطرنشان کرد:حجم صادرات به روسیه قابل توجه نیست زیرا این کشور به دلیل تحریم‌ها با کاهش ارزش پولی روبه رو شده و به همین دلیل صادرات به این کشور صرفه چندانی ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: فروش میوه در داخل  به صرفه‌تر از صادرات به کشور روسیه است ولی با صادرات به کشور هند و پاکستان تعادل صادرات را حفظ کرده‌ایم. اما در نهایت باید برای صادرات سیب برنامه ریزی کنیم.

منبع:تسنیم
کد خبر a206cd89cbf44b67a3cb0a9fee52b456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =