۰ نفر
۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ممنوعیت توزیع مواد غذایی آسیب رسان و مضر به صورت فاز بندی و مرحله‌ای انجام خواهد شد گفت: یک مرتبه نمی‌توانیم بسیاری از خوراکی‌ها را ممنوع اعلام کنیم زیرا در پنجاه متری بوفه مدرسه، فروشگاه‌هایی این خوراکی‌ها را به فروش می‌رسانند.

مهرزاد حمیدی با بیان اینکه در ماه اخیر موافقت‌نامه‌ای با وزارت بهداشت به امضا رسید اظهار کرد: به سمت عملیاتی کردن این موافقت نامه پیش می‌رویم.

وی افزود: چند شب پیش نخستین جلسه‌ کمیته مشترک با حضور مسئولان هر دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت برگزار و مقرر شد بر روی ساماندهی بوفه‌های مدارس با جدیت بیشتری کار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موافقت نامه مذکور به استان‌ها ابلاغ شده است گفت: پیرامون موضوع ساماندهی بوفه‌های مدارس پیشنهاداتی مطرح شده که هنوز نهایی نشده است. به عنوان مثال بر مدیریت متمرکز و برخورداری از یک مسئول ملی برای اداره بوفه‌ها تاکید شده است. بوفه‌های مدارس نباید سلیقه‌ای اداره شوند.

حمیدی افزود: نحوه مشارکت‌دهی بخش خصوصی نیز در این جلسه مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت توزیع مواد غذایی آسیب رسان و مضر به صورت فاز بندی و مرحله‌ای انجام می‌شود، گفت: یک مرتبه نمی‌توانیم بسیاری از خوراکی‌ها را ممنوع اعلام کنیم زیرا در پنجاه متری بوفه مدرسه، فروشگاه‌هایی این خوراکی‌ها را به فروش می‌رسانند. باید روی بعد فرهنگی و آموزشی این موضوع بیشتر کار کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه چه اقلامی در این فهرست قرار خواهند گرفت عنوان کرد: پیشنهاداتی در این خصوص در کمیته مشترک مطرح شده است که از جمله آنها می‌توان به نوشابه‌ها، مواد پرچرب و شور و سوسیس و کالباس اشاره کرد که البته هنوز نهایی نشده است.

حمیدی افزود: علاوه بر این باید جایگزین‌هایی با طعم خوب و سازگار با ذائقه کودکان و نوجوانان معرفی شود که در دست بررسی است.

منبع:ایسنا
کد خبر a3ab95b0021743be85439859a5f43d8c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =