رئيس سازمان جهاد کشاورزي: هيچگونه کمبودي در عرضه تخم مرغ نداريم و واردات آن تا رسیدن بازار به ثبات ادامه دارد.

تخم مرغ با قيمت تنظيم بازار در فروشگاه هاي زنجيره اي توزيع مي شودکريم ذوالفقاري در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما با اشاره به اينکه تا کنون 20 هزار تن تخم مرغ وارداتي ثبت سفارش شده است افزود: هيچگونه محدوديت و کمبودي در عرضه تخم مرغ نداريم و توزيع و واردات تا زماني که بازار به ثبات برسد ادامه دارد.
وي گفت: در صورت نياز، مهلت ثبت سفارش براي واردات تخم مرغ تمديد خواهد شد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان تهران افزود: توزيع تخم مرغ با قيمت مصوب شانه اي 12 هزار و 600 تومان از سه شنبه 5 دي در پنج ميدان ميوه و تره بار آغاز شد و هم اکنون در پانزده ميدان توزيع مي شود.
ذوالفقاري گفت: هم اکنون نياز بازار تأمين شده است به طوري که در پايان روز با مازاد تخم مرغ در ميادين مواجهيم.
وي افزود: از 951 هزار تن تخم مرغ که در کشور توليد مي شود 17 درصد آن معادل 159 هزار تن در واحدهاي استان تهران توليد مي گردد که اين ميزان توليد به علت شيوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان کاهش يافته است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان تهران گفت: بر اساس گزارش سازمان دامپزشکي استان، تا کنون 15 تا 25 درصد از واحدهاي مرغ تخم گذار از چرخه توليد خارج شدند.
ذوالفقاري تأکيد کرد: با تأمين نقدينگي، خسارات واحدهاي مرغ تخم گذار که به علت شيوع آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان از چرخه توليد خارج شدند پرداخت مي شود.
وي گفت: شرايط واحدهاي فعال مرغ تخم گذار نيز به صورت لحظه اي رصد مي شود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان تهران افزود: گوشت مرغ نيز به وفور در بازار وجود دارد و مازاد توليد نيز ذخيره سازي و صادر مي شود.
کد خبر a4707a8a6a634fbabecbdf052dfa1d14

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =