کشاورزی> مجری طرح گندم با اشاره به خوداتکایی ۹۰ درصدی در تولید گندم در سال زراعی جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید و ۹ میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری شود.

اسماعیل اسفندیاری‌پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برداشت گندم از هفته گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شده است، گفت: دستورالعمل خرید تضمینی گندم به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: گندم معمولی با قیمت 1270.5 تومان و گندم دوروم با قیمت 1306.8 تومان با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید از کشاورزان خریداری می‌شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مجموع 6 میلیون هکتار امسال به زیر کشت گندم رفته است، بیان داشت: با توجه به وضعیت اولیه رویش گندم که سبز و مطلوب است پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری در مجموع 12 میلیون تن گندم تولید و 9 میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری شود.

اسفندیاری گفت: خوداتکایی گندم در سال زراعی گذشته 85 درصد بود اما پیش‌بینی می‌شود امسال به خوداتکایی 90 درصدی در تولید گندم برسیم.

مجری طرح گندم بیان داشت: مسئولیت خرید تضمینی گندم بر عهده شرکت بازرگانی دولتی  است و این شرکت از شبکه تعاون روستایی برای ذخیره گندم  کمک می‌گیرد ضمن اینکه در استان‌ها هم کمیته هماهنگی خرید تضمینی گندم با ریاست استانداران تشکیل شده است.

اسفندیاری گفت: برداشت گندم از اواسط فروردین در بیشتر استان‌های جنوبی کشور مانند هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان، جنوب استان فارس و خوزستان آغاز می‌شود و به مرور به سمت مناطق نوار ساحلی خزر ادامه می‌یابد.

منبع:فارس
کد خبر a4b89c6c24f6449092cd22575064017e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =