مطالعاتی که توسط محققین انجام شده است نشان می‌دهد امگا ـ ۳ در بیماری‌های قلبی عروقی و مغز مفید است.

به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، تحقیقات گسترده‌ای نشان داده و تأیید کرده‌اند، امگا – 3 در زمینه قلب و عروق و اعصاب معجزه می‌کند.

امگا – 3 برای قلب

امگا – 3 خطر مرگ قلبی را کاهش می‌دهد و پزشکان برای بیماری‌های قلبی، امگا – 3 توصیه می‌کنند؛ این مطالعات نشان داده‌اند برای بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مؤثر است و از سکته قلبی جلوگیری می‌کند.

امگا – 3 برای بیماری‌های کرنری نیز توصیه می‌شود؛ سرخرگ‌های کرنری یا سرخرگ‌های قلب از آئورت بیرون می‌آیند؛ آئورت، شریان یا سرخرگ اصلی بدن است که از بطن چپ، خون را خارج می‌کند و اولین شریانی است که خون حاوی اکسیژن زیاد را دریافت می‌کند.

این مطالعات هنوز در دست انجام برای تأیید اثر میزان امگا – 3 در بیماران مبتلا به حمله قلبی یا عروقی مغز است اما در کل در پیشگیری از این بیماری‌ها اثر خوبی دارد؛ همچنین چندین مطالعه نشان داده‌اند فواید مکمل امگا – 3 در نارسایی قلبی مفید است.

امگا – 3 و سلامت مغز

امگا – 3 در توسعه و رشد درست مغز ضروری است؛ همچنین در سلامت روان نقش مهمی دارند؛ گاهی کمبود امگا – 3 موجب بیماری‌های روحی و افسردگی می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند امگا – 3 می‌تواند به عنوان یک درمان کمکی برای افسردگی یا اختلال دو قطبی استفاده شود.

اختلال دو قطبی نوعی اختلال اخلاقی و نوعی بیماری روانی است که افراد مبتلا به این بیماری دچار تغییرات شدید اخلاقی می‌شوند؛ این اختلالات معمولاً در آخر دوره نوجوانی یا اوایل دوره بزرگسالی ظاهر می‌شوند.

نتایج به دست آمده در مورد مغز نشان داده‌ است امگا - 3 برای آلزایمر مفید است؛ این نتایج طی تحقیق در مورد بیماری آلزایمر و زوال عقل به دست آمده است.

امگا – 3 از سلول‌های عصبی محافظت می‌کند و در شکل پذیری مغز نقش مهمی دارد و از پیری مغز جلوگیری می‌کند.

امگا – 3 در چه مواد غذایی موجود است؟

امروزه در بسیاری از مکمل‌های غذایی امگا – 3 وجود دارد و توسط پزشکان تجویز می‌شود.

ما در مواد غذایی مصرفی خود می‌توانیم این مکمل را داشته باشیم؛ غذاهای حیوانی، روغن ماهی، میوه‌های دریایی و ماهی‌ها مخصوصاً ماهی‌های چرب دارای امگا – 3 هستند؛ در روغن کلزا مخصوصاً در آجیل مانند گردو و بادام نیز امگا – 3 وجود دارد.
کد خبر b124516cfc0d4ce7801f32dceaf17ae1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =