کشاورزی > رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران، گفت: تا پایان مهر ماه 19500 تن شیر خام از دامداران استان تهران خریداری شده که 90 درصد مطالبات پرداخت و باقیمانده با فروش آخرین محموله شیرخشک پرداخت می‌شود.

محمد زربخش روز گذشته در بازدید از شرکت تعاون روستایی شباهنگ شهریار به ظرفیت‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: 6 اداره تعاون روستایی در استان تهران مستقر هستند که سیاست‌گذاری‌های حاکمیتی در قالب خرید تضمینی محصولات، توزیع کود، نهاد و بذر را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ارتقای سطح کیفی محصولات کشاورزی هستیم، خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی درصدد توسعه روستاهاست و نگاه ما بخش بازرگانی این مسأله است.

زربخش در مورد اینکه این سازمان فعالیت‌هایی را در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده نیز، گفت: ستاد فرماندهی استان تهران به فرماندهی استاندار تشکیل شده و سازمان تعاون روستایی پروژه‌ای را با عنوان تشکل‌های آب‌بران برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تشکیل داده است، تا نقش تحقیق و توزیع بهینه آب را بین کشاورزان عهده‌دار شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران اضافه کرد: 11 پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح استان تهران در بحث اصلاح تغذیه گیاهی در گلخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی در دستور کار قرار دارد، چرا که معتقدیم محصولات سالم باید به بازار عرضه شود. 

وی به این نکته اشاره کرد که اکنون در یکی از بخش‌های تعاون روستایی استان تهران دستگاه اندازه‌گیری باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی تعبیه شده که به وسیله آن می‌توان میزان باقیمانده کودهای مایکرو، سموم و سرب را اندازه‌گیری کنیم و امیدواریم این امر به مرور توسعه یابد.

زربخش همچنین از تلاش سازمان تعاون روستایی برای جانمایی 4 پایانه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح استان تهران خبر داد و گفت: با همکاری اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی با شعار «از مزرعه تا سفره‌» بنا داریم، تا محصولات کشاورزی مستقیم با بسته‌بندی مناسب و کیفیت خوب در این پایانه‌ها عرضه شود.

به گفته رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران با این کار تا بخش زیادی هزینه واسطه‌گری حذف شده و محصول بهتری به دست مشتری می‌رسد. 

* قرارداد ایجاد گلخانه‌های مدرن و بسته‌بندی با اسپانیایی‌ها

وی همچنین از مذاکره با اسپانیایی‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌های مدرن خبر داد و گفت: در این روش تمام محصولات کشاورزی در کنار گلخانه سورت‌بندی و بسته‌بندی می‌شود تا بتوانیم آنها را صادر کنیم.

زربخش همچنین در مورد وضعیت خرید تضمینی شیر خام از دامداران در استان تهران، گفت: تا پایان مهر ماه 19 هزار و 500 تن شیر خام از دامداران استان تهران خریداری شده که تاکنون 90 درصد از پول آن پرداخت شده و با دو کارخانه پاک و پگاه تهران قرارداد بسته‌ایم، تا کار خرید شیر خام را انجام دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که آخرین مطالبات دامداران در استان تهران با فروش آخرین محموله شیر خشک تولیدی پرداخت شود، چرا که امسال تمام شیر خشک‌ها در استان تهران به فروش رفته است.

* طرح تفکیک سازمان تعاون روستایی از وزارت جهاد منطقی نیست

رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران به بحث جدایی سازمان تعاون روستایی از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی به ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این بحث این روزها مطرح است و اکنون در مجلس مشغول کار کارشناسی هستند، اما باید گفت که این سازمان یکی از کارکردهایش توسعه روستاهاست و جداسازی آن از وزارت جهاد منطقی نیست و می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی برای این وزارتخانه حفظ شود.


منبع:فارس
کد خبر b4b654498a434b3f8540aa3e6f21718b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =