کشاورزی> رییس گروه بهداشت خوراک دام و صنایع وابسته سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر این که نمایشگاه فیداکسپو در دوره گذشته یک همایش و نمایشگاه تخصصی موفق بود؛ اظهار داشت: این همایش و نمایشگاه فرصتی است تا هزینه های پرورشی در حوزه طیور کاهش پیدا کند و ضریب تبدیل خوراک کاخانجات کمتر شود.

علیرضا محقق ، رییس گروه بهداشت خوراک دام و صنایع وابسته سازمان دامپزشکی کشور ظهار داشت: نمایشگاه فیداکسپو دوره گذشته بسیار خوب و تخصصی بود فقط از نظر تردد مکان نمایشگاه مشکل داشت که امسال با قرار گرفتن در پارک گفت و گو این مشکل هم مرتفع می شود.

برگزاری نمایشگاه هایی تخصصی موفق نیازند ارتباط با تشکل هاستوی درباره عواملی که باعث موفقیت بیشتر نمایشگاه های تخصصی از جمله همایش و نمایشگاه فیداکسپو می شود؛ اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی موفق نیازمند ارتباط با تشکل ها ؛ انجمن ها و اتحادیه های مرتبط در حوزه خوراک دام ، طیور و آبزیان است زیرا این تشکل ها با تمام صنف در ارتباط هستند و بهتر می توانند حوزه دام ؛ طیور و آبزیان را برای حضور تخصصی و موفق در نمایشگاه فیداکسپو ترغیب کنند. 

تشکل ها با داشتن نیروهای قوی تر در این صنف بهتر می توانند ارتباط برگزار کنندگان نمایشگاه را با مخاطبان تخصصی برقرار کنند و دوره گذشته هم این نمایشگاه خوب عمل کرد.ارتباط  فید اکسپو در دوره نخست با سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام خوب بود. 

رییس گروه بهداشت خوراک دام و صنایع وابسته سازمان دامپزشکی  درباره نقاط قوت نمایشگاه فیداکسپو در دوره پیشین اظهار داشت: همایش و نمایشگاه فیداکسپو در دوره گذشته ارتباط خوبی با سازمان دامپزشکی کشور و همچنین معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی داشت و ارتباط با این ارگان های دولتی یک ویژگی خوب محسوب می شود اما مصرف کننده نهایی این  نمایشگاه ها تشکل ها ، انجمن ها و اتحادیه ها هستند که مخاطبان تخصصی و اصلی این نمایشگاه ها هستند.آشنایی با متدهای جدید و مواد اولیه بهتر باعث می شود ضریب تبدیل کارخانجات خوراک کاهش پیدا کند .

محقق درباره حضور موفق بخش داخلی و بین الملل درهمایش و نمایشگاه فیداکسپو اظهار داشت: در ارتباط با نمایشگاه  فیداکسپو؛ کارخانجات خوراک دام طیور و آبزیان از طریق حضور در این نمایشگاه های تخصصی می توانند ضریب تبدیل خوراک خود را کاهش دهند و تلاش می کنند کیفیت و سطح بهداشتی خوراک  تولید شده خود را بر اساس متدهای جدید و آشنایی با مواد اولیه جدیدتر و بهتر  ارتقا دهند و همین حضور؛ در ارتقای کیفیت و کمیت و بهداشت  خوراک تولید شده از سوی کارخانجات موثر است.نمایش تجهیزات مدرن و استفاده از آن ها باعث کاهش هزینه های پرورشی می شود .

رییس گروه بهداشت خوراک دام و صنایع وابسته سازمان دامپزشکی اظهار داشت: به دلیل نمایش تجهیزات در حوزه خوراک دام طیور و آبزیان تولید کننده های دام  و طیور با وسایل مدرن آشنا می شوند و همین آشنایی زمینه ساز کاهش هزینه های پرورش دام و طیور می شود زیرا علم  در این زمینه به کمک صنعت می آید.

وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه های تخصصی مانند فیداکسپو باعث می شود هزینیه های پرورش در واحد های تولیدی کاهش پیدا کند و بهره وری در واحد سطح بیشتر شود.

محقق درباره مواد اولیه ، نهاده ها و حذف تعرفه ها در حوزه خوراک دام طیور و آبزیان و  کمک به این صنعت گفت: در این حوزه نمی توانم اظهار نظر کنم اما کارخانجات با پخش مواد و خوراک آماده و تولید کامل خوراک دام و طیور  استاندارد می توانند صنعت خوراک دام طیور و آبزیان را رشد دهند و از سویی دیگر از نظر قیمتی هم این کارخانجات می توانند با هم رقابت کنند  و در عین حال در بازار خارجی هم حضور موفق تری داشته باشند.
وی تاکید کرد: استفاد از خوراک دام آماده باعث می شود مواد ضریب تبدیل کمتری داشته باشند پس بهتر است مرغداران از مواد ی که خودشان استفاده می کنند و ضریب تبدلیشان را تغییر می دهند؛ استفاده نکنند؛ زیرا کارخانجات از نظر تولید تحت نظارت کامل سازمان دامپزشکی هستند و استفاده از مواد این کارخانجات میلیاردها تومان به صنعت دام طیور وآبزیان کمک می کند زیرا ایران بهترین کارخانجات خوراک دام طیور و آبزیان  را در سطح خاورمیانه دارد.زمان استفاده از آسیاب و میکسر برای تهیه خوراک گذشته است.

رییس گروه بهداشت خوراک دام و صنایع وابسته سازمان دامپزشکی عنوان کرد: اکنون دیگر زمان استفاده از آسیاب و میکسر نیست زیرا مخلوط کردن این مواد یکنواخت صورت نمی گیرد و نگهداری از این مواد در انبارهای مرغداران مورد تایید و تحت نظارت سازمان دامپزشکی نیست و به هیچ عنوان از سوی این سازمان توصیه نمی شود اما کارخانجات صدرصد تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی هستند و هنگامی که کاخانجات با حداکثر ظرفیت خود کار کنند هزینه های تولید آن ها کاهش می یابد و از نظر اقتصادی هم فعالیت آن ها توجیه می شود و  مرغداران و دامداران با اطمینان می‌توانند از این مواد استفاده کنند.

محقق درباره فعالیت بهتر کارخانجات خوراک دام طیور و آبزیان عنوان کرد: اکنون اکثر کارخانجات ما مجهز به  R&D   ( بخش تحقیقات) هستند و بهتر است شرایطی فراهم شود تا همه واحد های پرورشی دام طیور و آبزیان  ملزم شوند از کارخانجاتی که پروانه بهداشتی سازمان دامپزشکی  را دارند ؛خوراک آماده تهیه کنند.

دومین همایش و نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان کشور با حضور چشم گیر مطرح ترین تولید کنندگان داخلی و خارجی از کشورهای صاحب نام؛ دوم تا چهارم شهریورماه امسال در محل دائمی نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو؛  برگزار می شود.همزمان با برپایی سه روزه ؛ دومین همایش و نمایشگاه  بین المللی خوراک دام و طیور و آبزیان کشور؛ ۱۲ همایش علمی و کاربردی با حضور سخنرانان، کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی برگزار می شود. 

لازم به ذکر است؛ نخستین دوره همایش و نمایشگاه  بین المللی خوراک دام طیور و آبزیان کشور ۲۳ تا ۲۵ دیماه سال ۹۳ با حضور ۸۸ شرکت داخلی و خارجی در سالن حجاب تهران برگزار شد. همزمان با برپایی اولین دوره این نمایشگاه؛ ۱۲عنوان سمینار تخصصی با حضور سخنرانان بین المللی ارایه شد.

منبع:اگنا

کد خبر b79018523eaa459186892fab04ac98ec

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =