صنایع غذایی> اقتصاد غذا - در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تندیس و لوح تقدیر نشان برتر ملی به غلامعلی سلیمانی بنیانگذار و رییس هیات مدیره گروه صنایع غذایی سولیکو اعطاء شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، غلامعلی سلیمانی، دارنده مدال افتخار صادرات ایران با بیان اینکه برندهای ایرانی سفیران صلح در جهان به شمار می روند، گفت: در بسیاری از کشورها تجار و بازرگانان خوش نام وحرفه ای نقش دیپلمات ها را بر عهده می گیرند، زیرا به خوبی با ابزار مذاکره و اهمیت روابط اقتصادی در خنثی کردن چالش های سیاسی آگاه هستند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی تصریح کرد: گسترش روابط اقتصادی با کشورها باعث افزایش دوستی ها و کاهش تنش ها می شود، زیرا در صورت عدم تامین منافع اقتصادی طرفین، اختلافات سیاسی بسیار پرهزینه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید صادرات محور در کشور علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش در آمدهای ملی می تواند مخالفان خارجی را به دوست و شرکای اقتصادی تبدیل کند.

سلیمانی با اشاره به نقش دولت ها در حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی گفت: قیمت تمام شده محصولات صنایع غذایی ایران به دلیل گرانی مواد اولیه از سایر رقبا بالاتر است و دولت برای تسهیل شرایط صادرت باید مساعدت و اندیشه بهتری معمول دارد.

وی متذکر شد: صادرات مستمر و هدفمند نیازمند برنامه ای مدون با دیدگاهی جامع نگر و فراملی است تا بتوان به تحقق اهداف صادارتی کشور در افق ۱۴۰۴ امیدوار بود.

دریافت مدال افتخار صادرات ایران و لوح و تندیس امین الضرب از دیگر افتخارات کاله طی ماه های اخیر بوده است.
کد خبر b85419d0eb984b159a429b7b6215836a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =