صنایع غذایی> عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان‌های مربوطه در صنایع غذایی باید بازرسی‌های لازم و شناسایی متخلفین در تولید صنایع غذایی را انجام داده و با آنها به صورت قانونی برخورد کنند.

عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد استفاده از رنگ‌های نساجی در صنایع غذایی کشور عنوان کرد: این مسئله یکی از معضلات در جامعه است که مشکلات خیلی جدی را برای سلامت افراد جامعه به وجود می‌آورد چون به طور طبیعی بر کیفیت مواد غذایی اثر سوء‌ گذاشته و سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازد.

پاپی‌زاده اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی کشور نسبت به این موضوع بسیار بی‌اهمیت هستند به عنوان مثال سازمان غذا و دارو گاهی در مورد کیفیت مواد غذایی صحبت می‌کند اما روی سنجش و پایش مواد شیمیایی غیرمجازی که در تهیه فرآورده‌های غذایی استفاده می‌شود، نظارت جدی و دقیقی ندارد.

وی بیان کرد: گاهی دیده می‌شود برای مواد غذایی تولید شده که وارد بازار می‌شود، آزمایشگاهی مجهز که میزان آلایندگی مواد را بسنجد، وجود ندارد. اگر هم وجود داشته باشد، استانداردها و شاخص‌ها را، در کار چندان رعایت نمی‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان گفت: علاوه بر این قضیه، بحث نظارت و برخورد با متخلفین در صنایع غذایی و مجازات‌های لازم در این زمینه، به صورت جدی انجام نمی‌شود.

وی افزود: آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو و بازدیدهای این سازمان و سازمان استاندارد و تحقیقات و کلیه سازمان‌های نظارت‌کننده و مربوطه، باید به صورت کاملا جدی بازرسی‌های لازم را انجام داده و روی انجام وظایفشان دقت بیشتری به خرج دهند تا بتوان موارد تخلف را شناسایی کرده و با آنها برخورد قانونی کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر ba3faf91a2594661aa004dee105b4f58

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =