پسازمان ملی استاندارد ایران به همراه نمایندگان مجلس و فعالان بخش صنایع غذایی، استاندارد جدیدی برای تولید آب لیموترش و جلوگیری از تقلب در این صنعت، تدوین می‌کند.

بر اساس شواهد موجود در بازار و اعتراف سندیکای صنایع کنسرو، بخش زیادی از محصولاتی که در بازار به‌عنوان آبلیمو ارائه به فروش می‌رسد، تقلبی بوده و صرفاً نام و نشانی از آبلیمو را یدک می‌کشند.

چندی پیش دبیر سندیکای تولیدکنندگان صنایع کنسرو کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین سازمان غذا و دارو و کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران در این باره گفت: آبلیموهایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌جز موارد استثنائی که افراد خودشان در منازل تولید می‌کنند، تقلبی بوده و آبلیموی طبیعی در بازار بسیار کم است.

بنابر این گزارش، در روزهای پایانی هفته گذشته دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان ملی استاندارد خبر از تدوین استاندارد جدیدی برای جلوگیری از تولید آبلیموی تقلبی در بازار داد.

به همین منظور نشستی با موضوع "اجرای استاندارد جدید آب لیموترش و جلوگیری از عرضه آبلیموهای تقلبی به بازار" با حضور عزیزی، رئیس کمیسیون امور اجتماعی و پورفاطمی نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس و مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران و نیز اعضای انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران در سازمان ملی استاندارد ایران تشکیل شد و این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، پس از بررسی موضوع اجرای استاندارد جدید آب لیموترش، راه‌های جلو گیری از عرضه آبلیموهای تقلبی به بازار و نتایجی که تاکنون به‌دست آمده، مقرر شد به‌ منظور حفظ ایمنی و سلامت مصرف‌کنندگان و منافع تولیدکنندگان، سازمان ملی استاندارد ایران با اجرای این استاندارد جدید نسبت به برخورد جدی و قاطع‌تر قانونی با متخلفان اقدام کند.

گفتنی است، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، 99 درصد از آبلیموهای موجود در بازار کشور را تقلبی می‌داند.

منبع:ایانا
کد خبر bb177465db5e4acf829028a9269b09a3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =