فود پرس- در پی انتشار گزارشی در خصوص وضعیت تولید آبلیمودر کشور که در تاریخ 93/6/2 از شبکه خبر سیما پخش شد دکتر رویا جعفری شاهی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش فودپرس در این توضیحات که با عنوان «آبلیمو جرعه ای چند؟؟؟» برای فودپرس ارسال شده، آمده است:
هنوز دغدغه های هموطنان از خوردن لبنیات ،آب معدنی و .. به پایان نرسیده است که  تشویشی جدید با مضمون آبلیموهای شیمیایی به ذهن مصرف کنندگان اضافه شد ، این گزارش و اطلاع رسانی به حدی بدون اساس علمی بود که حتی رئیس محترم مؤسسه استاندارد از اظهار نظر امتناع ورزیدند . ترکیب اعلام شده در شبکه خبر  آب، نمک و اسید که باعث مضحکه اهل نظر و متخصصان  شد و در نهایت اظهار نظر در مورد قیمت مصرف کننده آبلیمو ، قابل توجه ترین قسمت گزارش بود ، ایکاش قبل از درگیر کردن اذهان عمومی ایشان  فقط یک سوال در مورد مبلغ لیموی خریداری شده از باغات توسط تولید کنندگان می پرسیدند .
لازم به توضیح است ، لیموی خریداری شده از باغات هر کیلو 1500 الی 2000 تومان میباشد ، از طرفی هر یک کیلو لیمو ترش با توجه به فصل تولید و نوع آن میزان آبدهی متفاوتی دارد که جناب آقای قاسم پور میزان آبدهی یک کیلو لیموترش را  ، 50  درصد اعلام کردند که درست نمی‌باشد ضمنا" میزان برداشت سالیانه  لیموترش ازکلیه باغات کشور طی  چهار فصل 400 تا 600 هزار تن نیز آماری اشتباه و  در واقع 4/1 آمار صحیح میباشد.
 چرا یک پت 3.5 کیلویی آبلیمو با برآورد آقای قاسم پور میبایست بالاتر از 30 هزار تومان باشد ، بهتر نیست  در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و با توجه به تلاشهای دولت یازدهم جهت پایین آوردن نرخ تورم در کشور  به تولید کنندگان و کارآفرینان دست حمایت دهیم، سازمانهای نظارتی و تولید کنندگان به موازات هم میبایست برای سالم سازی تولیدات قدم بردارند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای حفظ آرامش روانی جامعه  تلاش کنیم .
قابل ذکر است که این انجمن کلیه اظهارات کذب و کاملا یکطرفه پخش شده را رد کرده و جهت دفاع از حقوق کلیه تولیدکنندگان و احیای تمامی خسارات وارده  به قشر کشاورز و کارگر زحمت کش بابت نشر اکاذیب حق تعقیب کیفری ایشان را در دادسرای کارکنان دولت  اعلام می‌دارد  وضمنا"درصورت صلاحدید سازمانهای محترم نظارتی  و آرامش خاطر مصرف کنندگان عزیز حاضر به ارایه توضیحات علمی ومستند در رسانه های ملی می‌باشد .

 بــدان كــز زبـان اسـت مردم به رنج              چـو رنـجش نخواهي سخـن را بسنج

                                                                        و من الله توفیق  
                                              دبیر انجمن صنفی کارفرمایی آبلیموی ایران
                                                                    رویا جعفری شاهی
کد خبر 54df9023cee74fc2bd0930acee3448ee

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =