مدیرعامل اتحادیه گاوداران خراسان رضوی با بیان اینکه مصوبات دولت در مورد قیمت خرید شیر خام ضمانت اجرایی ندارد، گفت: متوسط قیمت خرید شیر خام از دامداران در این استان ۱۰۷۰ تومان است.


فرشید صراف مدیرعامل اتحادیه گاوداران خراسان رضوی در مورد قیمت خرید شیر خام از دامداران، پس از تصویب یارانه 450 میلیارد تومانی، گفت: متاسفانه بر خلاف وعده‌ها هیچ‌گونه افزایش قیمتی در خرید شیر‌خام از دامداران صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به مصوبه اخیر دولت مبنی بر خرید شیر خام از دامداران توسط کارخانه‌های صنایع لبنی با قیمت 1300 تومان هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان رضوی تصریح کرد: میانگین قیمت خرید شیر خام در استان خراسان رضوی 1070 تومان است که با احتساب زمان 3 ماهه  پرداخت پول شیرخام خریداری شده از سوی کارخانه‌ها به دامداران، قیمت خرید از مبلغ مذکور هم کمتر می‌شود.

صراف تصریح کرد: مصوبات دولت ضمانت اجرایی ندارد و متاسفانه علیرغم گذشت 7 ماه از سال جاری بخشی از یارانه 4 ماه پایانی سال 92 به دامداران پرداخت نشده است.

وی افزود: دامداران برای تهیه نهاده‌های مورد نیاز به نقدینگی نیاز دارند و کمبود نقدینگی برای آنها به یک معضل جدی تبدیل شده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان رضوی بیان داشت: تولید نیاز به یارانه و کمک دولت دارد و توسعه اقتصادی کشور وابسته به توسعه کشاورزی است، اما دولت به بخش کشاورزی بی‌توجهی می‌کند و علیرغم مورد توجه قرار دادن صنایع دیگر به این بخش توجه چندانی ندارد.

صراف با بیان اینکه دولت باید نسبت به تولید واقع‌بنیانه مسائل را رصد کند، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها واقعا صنعت تولید شیر خام با مشکل مواجه است و هیچ تضمینی برای ادامه روند تولید با این کمبودها وجود ندارد.

براساس این گزارش، اوایل هفته گذشته در حالی یارانه 450 میلیارد تومانی برای شیر خام از دامداران در شش ماه دوم امسال تصویب و ابلاغ شد، در حالی که هنوز بخشی از یارانه 4 ماه پایانی سال 92 و همچنین یارانه 300 میلیارد تومانی مصوب بهار امسال به تولید‌کنندگان شیر خام پرداخت نشده است.

براساس این گزارش: پس از تصویب این یارانه، صنایع لبنی مکلف شدند که شیر را از ابتدای مهرماه سال جاری تا پایان سال 1393 با قیمت 1300 تومان از تولید‌کنندگان خریداری کنند که با یارانه 140 تومانی دولت از محل این مصوبه قیمت شیر خام در شش ماه دوم سال به 1440 تومان می‌رسد.

منبع:فارس
کد خبر bcab9501270a43a8830e5319f5503628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =