رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دامداران با اشاره به برگزاری جلسه دولت با دامداران گفت: در این جلسه صنایع لبنی مکلف به خرید شیر خام با قیمت 1440 تومان شدند و مقرر شد تا دولت افزایش 11 درصدی قیمت شیر را بررسی کند.

 سید ناصر مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: امروز جلسه مسئولان دولت با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، حسن رکنی معاون امور دام وزیر جهاد و عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد با انجمن صنفی گاوداران و انجمن صنایع لبنی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا یارانه 225 میلیارد تومانی سه ماهه بهار امسال به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شود که در پی این جلسه این کار انجام  شد و مقرر شد تا هر چه سریع‌تر این یارانه بین تولید‌کنندگان شیرخام توزیع شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران بیان داشت: همچنین مقرر شد تا مبلغ 300 میلیارد تومان یارانه به حساب وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع شیر رایگان بین مدارس واریز شود که تاکنون 150 میلیارد تومان آن واریز و الباقی آن طی روزهای آینده واریز خواهد شد.

مقدسی با بیان اینکه کارخانه‌های صنایع لبنی مکلف به خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان از دامداران شدند، تصریح کرد: در این صورت تعیین شد تا دولت با افزایش 11 درصدی قیمت لبنیات موافقت کند و اگر چنین اتفاقی نیفتاد مقرر شد تا دولت مابه‌التفاوت قیمت خرید 1440 تومانی شیر خام از دامداران را به کارخانجات بپردازد.

وی افزود: همچنین در این جلسه تعیین شد تا وزیر جهاد کشاورزی زیان 5 ماه اخیر دامداران را به دلیل نخریدن شیر با قیمت مصوب 1440 تومان و یارانه 4 ماه آخر سال 92 و 5 ماه علوفه معوق دامداران را در دولت مطرح کند و دولت پس از بررسی آن به نحوی این ضرر و زیان را جبران کند.

منبع:فارس
کد خبر 0083c21b48894c4b8021f6c3cd093057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =