۱ نفر
۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
مواد غذایی - پنیر از خانواده ی لبنیات به حساب می آید ، پنیر به عنوان یک ماده لبنی متراکم می تواند تا حد زیادی کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین کند از این رو پنیر لیقوان پگاه سالهاست که مهمون سفره‌ ایرانی‌ها شده و طعم خاطره انگیزش کنار عطر دل انگیز نون تازه، تداعی کننده یه اتفاق خوب است.

 پنیر دارای درصد بالایی پروتئین است و همین امر باعث می‌شود فرد برای مدت طولانی‌تر در طول روز احساس سیری کند. فرآیند هضم پنیر در معده با کندی صورت می‌گیرد و باعث می‌شود ترشح مواد شیمیایی بدن که باعث احساس سیری می‌شوند، افزایش یابد.فراتر از پروتئین بالا، پنیر سرشار از چربی، آهن، کلسیم و منیزیم است. از همین رو، پنیر بهترین گزینه برای سلامت بدن در وعده صبحانه است. خوردن پنیر در وعده صبحانه علاوه بر تامین انرژی بدن، می‌تواند باعث تندرستی و نشاط شود.

بدن انسان وابستگی زیادی به کلسیم دارد. کلسیم در حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. توصیه می‌شود به طور روزانه و مستمر از لبنیات و بخصوص پنیر برای تامین کلسیم بدن استفاده شود. با افزایش سن خطر پوکی استخوان در افراد افزایش می‌یابد. از این رو، اهمیت دارد افراد دارای کهولت سن مصرف لبنیات و پنیر را در رژیم غذایی خود بگنجانند.
کد خبر bd1b60803ff94ad1a8c70e03f87e1d64

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =