مواد غذایی> اقتصاد غذا - رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه ای به روسای سازمان صمت استانها قیمت مصوب روغن پالم را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذ ا «فودپرس»، سید محمود نوابی معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه ای به روسای سازمانهای صمت استانها  با اشاره به بند یک تصمیمات دستور دوم مصوبات نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ 21 شهریور ماه 97 و مطابق بررسی اسناد و مدارک دریافتی از شرکتهای واردکننده، حداکثر قیمت فروش روغن خام پالم را معادل 39500 ریال به ازای هر کیلوگرم در مبادی ورودی کشور اعلام کرد.

در بخش دیگری از نامه آمده است: کرایه حمل کرایه هم مطابق اسناد و مدارک مثبته به قیمت اعلامی برای توزیع در سطح کشور قابل اعمال خواهد بود.
مضافا همانگونه که قبلاً نیز تأکید و تصریح شده قیمت فوق حداکثری است و عرضه با قیمت پایین تر به مصرف‌کنندگان امری شایسته و مورد تقدیر می باشد. لذا ضمن نظارت مستمر بر رعایت قیمت ها، لازم است نسبت به اخذ اسناد و مدارک مربوط به ورود و خروج روغن از مخازن مستقر در استان و نحوه توزیع آن و ممانعت از فروش به عوامل واسطه با هدف بازارسازی و افزایش قیمت اقدام و در مورد تخلفات بدون فوت وقت اعمال قانون گردد.
 انتظار دارد نسبت به ترغیب و راهنمایی مصرف کنندگان عمده (کارخانجات روغن نباتی و سایر واحدهای تولیدی صنایع غذایی) به خرید نیاز واقعی، مستقیما از مبادی ورودی و به تبع آن کاهش فشار تقاضا در سطح عمومی مبادرت گردد.



کد خبر bddcfacb237b46e68c9c3420ea91b2f6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =