کشاورزی> عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: "روحانی" برای بازگشت اختیارات وزارت جهاد کشاورزی از وزارت صنعت موافقت نکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به مسئله و مشکل نهاده‌های دامی در کشور، اظهار داشت: این وضعیت نابسامان نهاده‌های دامی از پنج ماه گذشته برای کمیسیون کشاورزی مجلس روشن بود.

وی ادامه داد: با رصدی که این کمیسیون داشت، این وضعیت فعلی قابل پیش‌بینی بود که هشدارها هم داده شد چند عامل در کمبود نهاده‌های دامی دخیل هستند.

عضو  کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه‌های مختلفی در این امر متولی هستند و یک متولی واحد در رابطه با این موضوع وجود ندارد، هر دستگاهی مشکل را به دیگری حوالی می‌دهد و یک ناهماهنگی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اختیارات وزارت کشاورزی به صمت داده شده است، گفت: این عمل مورد اعتراض مجلس بود و وقتی این موضوع با وزیر جدید صمت در میان گذاشته شد، ایشان و وزیر جهاد کشاورزی پذیرفتند اما رئیس جمهور موافقت نکرد.
 ارز 4 هزار و 200 نهاده را وارد کردند اما با قیمت بالا این را در اختیار تولید کننده قرار دادند. 

عضو  کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهم ریختگی در گمرک، عنوان داشت: بیش از سه ماه رسوب نهاده در گمرک وجود داشت، اگر نتوانند نهاده را به موقع به تولیدکنندگان برسانند اوضاع بازار آشفته می‌شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اشکال در سامانه بازارگاه هم به کمبود نهاده‌ها دامن می‌زد که البته برخی اشکالات رفع شده است، عوامل متفاوت در این موضوع دخیل هستند و تا آن‌ها مرتفع نشوند چیزی حل نمی‌شود.

جعفری در پایان با تاکید بر حل مشکل ناهماهنگی دستگاه‌ها، گمرک و سامانه بازارگاه خاطرنشان کرد: مجلس هشدارهای لازم به بخش‌ها داد که برخی رفع شده اما برخی هنوز باقی است.
کد خبر bf256cab65d74ea5831c9b9672b6fef0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =