صنایع غذایی> اقتصاد غذا - اعضای انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در بیانیه‌ای اعلام کردند: پرهیز از شیوه‌های ناسالم برای حذف رقیب وظیفه ملی است.


به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، ، در پی نشر خیرخواهانه یا مغرضانه شایعات گوناگون در فضاهای اجتماعی و مجازی پیرامون برخی از محصولات غذایی کشور این انجمن در بیانیه‌ای مواضع عمومی خود را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: شرایط خطیر اقتصادی کشور، تورم، رکود، گرانی و ورشکستگی شماری از واحدهای تولیدی، افت تولید بسیاری از واحدها، بیکاری، فقر و شکاف طبقاتی رو به افزایش همه مسئولان بلندپایه و فعالان اقتصادی را به اتخاذ تدابیر و اقدامات عاجل در راستای منافع ملی ملزم می‌سازد.

در ادامه بیان شد: هنگامی که چرخه اقتصاد از روند عادی خود خارج شده و رقابت سالم که به رونق و رشد اقتصادی یاری می‌رساند، جای خود را به تخریب داده است، پشتیبانی از تولیدات سلامت‌محور، پرهیز صنعت‌گران و تولیدکنندگان از رقابت ناسالم و شیوه‌های مخرب برای حذف رقیب وظیفه‌ای ملی است.

اعضای انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران با اعلام اینکه مردم حق دارند نگران مصرف کالاهایی باشند که سلامت‌شان را به خطر می‌اندازد، تصریح کردند: همزمان ضروری است که مردم هوشیارانه از افتادن در دام شایعاتی که تولید ملی را هدف گرفته است دوری گزینند.

در بخش دیگر از این بیانیه آمده: بر کارشناسان کیفیت و نخبگان تولید لازم است به‌ویژه در شرایط کنونی اقتصادی با هدف رشد صنعت و حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان با آگاهی‌دهی به‌موقع، از هیجانات کاذب اجتماعی پیشگیری کنند و اصحاب رسانه همزمان با اطلاع‌رسانی درست، از انتشار اخبار غیرکارشناسانه که در عمل علیه تولید و در نهایت به زیان مصرف‌کننده است، بپرهیزند.

در این بیانیه اعلام شد: زمانی که شایعات ویران‌گر جایگزین اطلاع‌رسانی مطمئن شده و پایه‌های اعتماد عمومی متزلزل شد، ایجاد پایگاه‌های پژوهشی، نظارتی و اطلاع‌رسانی مطمئن برای احیای اعتماد عمومی و پیشگیری از شایعات مخل تولید و برخورد موثر با شایعه‌سازی سازمان‌یافته تکلیف مسئولان دولتی است.

اعضای انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران در پایان یادآور شدند: افزایش اشتغال و کاهش بیکاری با تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان و نیروی کار داخلی از جمله در زمینه تولید مواد غذایی به‌ویژه لبنیات که با سلامت مردم آمیخته است، حق مسلم ملت و تکلیف عاجل حکومت است
کد خبر bf9195aeb78144f8a74b83905d547a97

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =