مواد غذایی> نرخ فروش هر کیلوگرم شکر تنظیم بازاری در آستانه ماه محرم ۳۵۰۰ تومان و با محدودیت حداکثر ۳ کیلوگرم به فروش می رسد اما قیمت شکر بسته بندی ۹۰۰ گرمی ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است.

قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر 3400 تومان اعلام شده است اما برای خرید این محصول به این قیمت در بازار کار خیلی آسانی پیش روی خریداران وجود ندارد.

شکری که مصرف کنندگان بتوانند در بازار به راحتی پیدا کنند شکر بسته بندی شده است. قیمت هر کیلوگرم شکر بسته بندی 900 گرمی در تهران 7500 تومان تا 8000 هزار تومان به فروش می رس،د همچنین قیمت هر کیلوگرم شکر فله در بازار آزاد در صورتی که یافت حدود 5500 تومان است.

نوع دیگر شکری که در بازار وجود دارد با نرخ دولتی و به اصطلاح فروشندگان تعزیراتی است، هر کیلوگرم شکر دولتی به قیمت  3500 تومان  به فروش می رسد.

 این محصول در کیسه های یک کیلوگرمی ریخته شده است اما به خریداران این محصول حداکثر سه بسته معادل سه کیلوگرم فروخته می‌شود و برای خرید این محصول باید به فروشگاه های زنجیره ای مراجعه کرد.

بنکداران دیگر شکر نمی‌فروشند

بنابراین گزارش قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در این ارتباط اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت شکر در بازار تعزیراتی شده است بنکداران مواد غذایی دیگر فعالیتی در این ارتباط ندارند و سود فروش این محصول برای بنکداران مناسب نیست.

وی افزود: این محصول به نرخ مصوب دولتی در فروشگاه های زنجیره ای به فروش میرسد و به صورت مستقیم در اختیار این بخش قرار می گیرد.

منبع:تسنیم
کد خبر c27d265e92b94a94b55ac34bd3693ec3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =