وزیر صنعت،معدن و تجارت از برنامه‌ دولت برای تهاتر بدهی دولت به بخش خصوصی خبر داد و گفت:دولت در صدد است تا توان مالی و پولی بانک‌ها و حمایت از صنایع رقابت‌پذیر را ارتقاء دهد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز با حضور در مراسم پنجاهمین سالگرد صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به ایراد سخنانی پرداخت و با اشاره به ارائه‌ی لایحه خروج از رکود به مجلس اظهار کرد: امیدواریم از یک فوریت این لایحه سریعا دفاع شده و این لایحه بعد از تصویب به اجرا برسد.

وی با بیان اینکه البته روزگذشته هم 20 ماده در دولت برای حمایت از تولید و رفع موانع کسب و کار به تصویب رسیده است، افزود: دولت در صدد است تا توان مالی و پولی بانک‌ها و حمایت از صنایع رقابت‌پذیر را ارتقاء دهد.

وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: تنها از صنایع و تولیداتی حمایت می‌کنیم که رقابت‌پذیر باشند و بتوانند با صادرات زمینه‌ی جایگزینی واردات را فراهم کنند.

نعمت زاده ضمن بیان این مطلب که همچنین از برنامه‌ی دولت برای تهاتر بدهی دولت به بخش خصوصی خبر داد و گفت: براساس بخشی از لایحه خروج از رکود دولت قرار است تا 50 درصد دولت در زمینه‌ی بودجه‌های پژوهشی به بنگاه‌های صنعتی کمک کند.

وی در ادامه صحبت های خود از ممنوع شدن وضع عوارض بر صادرات محصولات تولیدی خبر داد و گفت: اگر هم در صادرات مواد خام عوارضی وضع شود درآمد آن در جهت صادرات محصولات با ارزش افزوده بیشتر و فناوری صرف خواهد شد.البته در کنار این موضوع پیشنهاد شده که ممنوعیت واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی لغو شود تا با این کار سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی تشویق شوند.

به گفته این عضو کابینه دولت یازدهم، شرط تولید برندهای معتبر خارجی در ایران این است که باید حداقل 30 درصد تولید خود را صادر کنند و با این پیشنهاد به دنبال قانون‌مند کردن برندهای صنعتی و تولیدی خارجی فعال در ایران هستیم.
کد خبر c4b4aac8336349ad8315dcdc8ea78fd8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =