مواد غذایی> رییس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر"فراهم آمدن موقعیت مناسب برای صادرات به روسیه با کنار رفتن ترکیه از این بازار" گفت: روسیه بازار ۱۵۰ میلیون نفری دارد که ایران می تواند جایگزین کالاهای ترکیه در روسیه شود.

مسعود خوانساری  با اعلام این خبر اظهار کرد:  یکی از موفقیت‌های اقتصادی کشور‌‌های همجوار ما مانند ترکیه این است که توانسته از بزنگاه های تاریخی خود استفاده لازم را ببرد.

وی افزود:  ترکیه در گذشته و جنگ ایران و عراق  از فرصت به وجود آمده برای صادرات استفاده کرد و توانست که صنعت خود را باز سازی کند و در زمان تحریم ها  نیز از طریق جابه جایی پول اقتصاد خود را رونق داد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در حال حاضر نیز موقعیت مناسبی برای ما در بازار روسیه با توجه به کنار رفتن ترکیه از این بازار به وجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: برای دست یابی به بازار روسیه باید لابی گری‌های لازم انجام شود تا ما بتوانیم در این بازار بزرگ حضور یابیم.

خوانساری تصریح کرد: روسیه بازار 150 میلیون نفری دارد که عمده نیاز خود به ویژه در بخش مواد غذایی را از ترکیه تامین می کرد.

وی افزود: در این زمینه ما حتی می توانیم با ترکیه همکاری کرده و کالاهایی که آنها نمی توانند به روسیه صادر کنند، به این کشور صادر کنیم.

وی درخصوص لزوم اعزام رایزن بازرگانی به این کشور، اظهار کرد: برای توسعه صادرات به این کشور لزوما نیاز به رایزن نداریم و خود بخش خصوصی نیز می تواند در این کشور حضور یافته و رایزنی و لابی گری های لازم را انجام دهد و دولت تنها  مساعدت لازم برای انجام این کار را فراهم کند.

این مقام مسئول همچنین درباره دلایل افزایش نرخ ارز در کشور گفت:افزایش تقاضای ارز در بازار و همسو سازی این محصول با سایر کالا‌ها منجر به افزایش نرخ ارز شده است.

منبع:تسنیم
کد خبر c6a29c3ade644501a16d67654d2bfcf3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =