کشاورزی یکی از حرفه‌های مهمی است که قدمت آن به هزاران سال قبل بازمی‌گردد. علی‌رغم این رشد چند هزارساله در این صنعت همچنان مواردی هست که آدمی دوست دارد در این صنعت هم آن را تجربه کند، که سودآوری یکی از این فاکتورهاست.

پرسودترین محصولات کشاورزی
کشاورزی نیز مانند سایر حرفه‌ها باید سودآور باشد، اما سودآوری بیشتر در کشت محصول کار ساده‌ای نیست و فاکتورهای مختلفی در انتخاب هوشمندانۀ پرسودترین محصولات کشاورزی‌ تأثیر دارد؛ نظیر منطقۀ جغرافیایی‌ای که مزرعۀ شما در آن واقع شده است و میزان بودجه‌ای که قصد دارید هزینه کنید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم با هم نگاهی به پرسودترین محصولات کشاورزی داشته باشیم.

کشت محصولات گلخانه‌ای
وقتی صحبت از پرسودترین محصولات کشاورزی به میان می‌آید، اولین محصولاتی که به ذهن می‌رسند میوه‌های گلخانه‌ای هستند. این محصولات دردسرهای کشت در فضای آزاد را ندارند و در بازۀ زمانی کوتاه‌مدتی رشد کرده و رسیده می‌شوند؛ در‌نتیجه نسبت به سایر محصولات، بازدهی مناسب‌تری به‌لحاظ هزینه و سرمایه‌ای که مصرف می‌‌کنید، دارند.

خوشبختانه محصولات گلخانه‌ای طیف بسیار وسیعی دارند و می‌توان در بین این محصولات به خیار سبز، گوجه‌فرنگی، بادمجان، گوجۀ زینتی، فلفل دلمه، مرزنجوش و بامیه اشاره کرد.

محصولات گلخانه‌ای در کنار بازار داخلی مناسب، بازار خارجی خوبی نیز دارند و در این صورت که محصولی که تولید می‌کنید کیفیتی مناسب داشته باشد، می‌توانید حتی روی صادر‌کردن آن نیز حساب باز کنید. تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا محصولات گلخانه‌ای به‌عنوان یکی از پرسودترین محصولات کشاورزی به حساب بیایند.

فلفل سبز پرسودترین محصولات کشاورزی

فلفل سبز – که ما ایرانی‌ها به آن فلفل شیرین هم می‌گوییم – دارای خواص فراوانی است و به همین دلیل زینت‌بخش سفرۀ بسیاری از ایرانی‌ها شده است. این امر باعث شده تا فلفل سبز نیز به فهرست پرسودترین محصولات کشاورزی راه پیدا کند.

فلفل سبز از اواسط خرداد شروع به باردهی می‌کند و با اختصاص زمین بسیار کوچکی به‌راحتی می‌توانید محصول خوبی از فلفل سبز تا پایان پاییز تولید کنید. جالب است بدانید حتی برای کشت فلفل سبز نیاز به زمین بزرگی نیست و در فضایی بسیار کم (مانند جعبۀ میوه) هم می‌توان فلفل سبز کاشت.

پرورش صنوبر
شاید برای شما جالب باشد بدانید صنوبر نیز به‌عنوان یکی از پرسودترین محصولات کشاروزی قلمداد می‌شود. صنوبر در مقابل سرما بسیار مقاوم است و در‌نتیجه در قسمت‌های مختلف کشور رشد می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم پرورش صنوبر را با خرید نهال آن شروع کنید و این نهال‌ها را اوایل فروردین‌ماه بکارید. صنوبر برای رشد نیازی به گلخانه و مسقف‌کردن زمین ندارد و در‌نتیجه هزینه‌های مازادی را متقبل نخواهید شد.

پس از رشد کردن نهال‌های صنوبر می‌توانید چوب به‌دست‌آمده را بفروشید. از‌آنجایی‌که پرورش صنوبر این روزها طرفدار پیدا کرده است، می‌توانید تمام وقت خود را به تولید و فروش نهال‌های صنوبر اختصاص دهید، گرچه معضل تأمین آب در ایران جدی است و نیاز است که از دارابودن منبع آب مناسب و دائمی اطمینان حاصل کنید، صنوبر همچنان گزینه خوبی است.

پرورش سبزیجات
ایرانی‌ها علاقه زیادی به میل‌کردن سبزیجات در کنار غذا دارند. جالب است بدانید مردم سایر کشورها نیز به سبزی علاقۀ زیادی دارند. این امر سبزیجات را به یکی از پرمصرف‌ترین محصولات کشاورزی دنیا تبدیل کرده است. در‌نتیجه سبزیجات در فهرست پرسودترین محصولات کشاورزی نیز قرار می‌گیرند.

کاشت و پرورش سبزی‌های مختلف کار چندان سختی نیست و شرایط آب‌و‌هوایی مخصوصی را طلب نمی‌کند. در‌نتیجه اگر به دنبال پرسودترین محصولات کشاورزی میگردید توصیه می‌کنیم کشت سبزیجات را حتماً در نظر داشته باشید.
کد خبر c8a35c53e69448f79001380404ff7f7d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =