به منظور رسیدن به خوداتکایی در تولید روغن نباتی ،سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا درکشور بیش از یک و نیم برابر افزایش می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدیرکل دفتر پنبه ،دانه های روغنی و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح افزایش سطح زیر کشت کلزا در چهارچوب برنامه های راهبردی و اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود و در قالب آن کشت این محصول در سال زراعی جدید با بیش از ۱۷۰ هزار هکتار افزایش به ۲۷۰ هزار هکتار می رسد.

وجدانی‌فرد افزود: با تفاهم نامه ای که با کشورهای فرانسه و هند امضاء شده است این محصول امسال در  مناطق گرمسیری و سردسیری کشور با استفاده از دانش جدید و بذر پرمحصول ، کشت خواهد شد.

وی،تولید شکر را از دیگر برنامه های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی برای تامین امنیت غذایی نام برد و افزود: در این زمینه نیز از امسال کشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیری پیش بینی شده که در حال حاضر کشت چغندر قند در ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از مناطق گرمسیری نخستین بار در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است .

مدیرکل دفتر پنبه، دانه های روغنی و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: ۸۰ رقم بذر جدید چغندر قند به چغندرکاران مناطق گرمسیری معرفی و تسهیلاتی برای خرید این نوع بذور برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

 وجدانی‌فرد تاکید کرد: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی ۱۱ برنامه راهبردی در ۵ فصل در حوزه دانه های روغنی و گیاهان صنعتی طراحی شده که شامل ۲ برنامه پشتیبانی و ۹ برنامه محصولی در جهت افزایش سطح زیر کشت و تولید است.
کد خبر c8b520dc594e4b6384a35246e928abf1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =