عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز وزیر صنعت گفت که یکی از دلایل گرانی ماکارونی، افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از 900 تومان به 1850 تومان است بنابراین گرانی این کالا دور از انتظار نیست.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در جلسه امروز رضا رحمانی وزیر صمت حضور یافت.

وی افزود: در این نشست مقرر بود برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولید، توزیع، رونق تولید و تنظیم بازار مورد بررسی قرار گیرد اما سوالات نمایندگان درباره گرانی کالاها، مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، تخصیص ارز و موارد این چنینی بررسی شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: در این جلسه وزیر صنعت گفت که یکی از دلایل گرانی ماکارونی، افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از 900 تومان به 1850 تومان است چراکه مواد اولیه تولید ماکارونی گندم است بنابراین گرانی این کالا دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به دیگر سخنان وزیر صمت تصریح کرد: براساس گفته‌های وزیر کشور به 200 هزار تُن، ماهی نیاز دارد که 100 هزار تن آن باید از خارج وارد ‌شود در حالیکه در شرایط فعلی واردات انجام نمی‌گیرد از سوی دیگر صیادان به دلیل اختلاف قیمت، صید خود را به کارخانجات نمی‌فروشند. تمامی این عوامل باعث کمبود تُن ماهی و افزایش قیمت این محصول شده است.

ملکی ادامه داد:عزیزی بیان کرد: به زعم سخنان آقای رحمانی، وزارت صمت در دریافت ارز موردنیاز برای تامین کالاهای اساسی کاره‌ای نیست چراکه برنامه‌ریزی برای 10 میلیارد دلار ارز دولتی برعهده وزارت جهاد کشاورزی است و تنها 1.5 میلیارد دلار این ارز میان وزارت نفت، نیرو  توزیع می شود بنابراین وزارت صنعت نقشی در استفاده از ارز دولتی ندارد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه وزیر صمت پیشنهاد داد 14 میلیارد دلار ارز  به صورت متمرکز اداره شود، گفت: به علت کثرت سوالات مقرر شد ادامه این جلسه در هفته آینده برگزار شود.

کد خبر c9f6d300d3264a49af66b3cc920ddf82

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =